پیش‌بینی عجیب معامله‌گران از قیمت طلا + نمودار

طلای جهانی سال ۲۰۲۳ را با صعود به بیشترین قیمت شش ماه گذشته شروع کرد. معامله‌گران در سودای صعود اونس به بالای ۲ هزار دلار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت طلای جهانی که سال پرنوسان ۲۰۲۲ را در نهایت با تغییر ناچیز به پایان رسانده بود، در نخستین جلسه معاملاتی سال جدید با بیش از یک درصد افزایش به ۱۸۴۵ دلار در هر اونس رسید که بیشترین سطح از قیمت ۱۸۵۰ دلاری ۱۷ ژوئن است.

رویترز به نقل از جیووانی استونوو تحلیلگر UBS نوشت: «سال جدید با جریان‌های ورودی جدید به تمام بازارهای دارایی همراه شده است.» اما وی افزود که انتظار می‌رود افزایش نرخ‌های بهره و کاهش تورم آمریکا، تا پایان افزایش نرخ‌های فدرال رزرو و احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۳ همچنان بر قیمت طلا فشار آورد.

پیش‌بینی عجیب معامله‌گران از قیمت طلا + نمودار

تمرکز بازار طلای جهانی اکنون بر روی صورتجلسه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در دسامبر که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود و سایر داده‌های اقتصادی مورد انتظار در این هفته، قرار دارد. ریکاردو اوانجلیستا تحلیلگر ارشد ActivTrades می‌گوید اگر در صورتجلسه مشخص شود که فدرال رزرو در حال بررسی آهسته‌تر کردن سرعت افزایش نرخ بهره و پایین آوردن سقف نرخ است «فرصتی برای افزایش بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت».

در حالی که طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، اما جذابیت آن در محیطی با نرخ بهره بالا کاهش می‌یابد. اونس در سال ۲۰۲۲ در مقیاس سالانه اندکی افت کرد زیرا سیاست انقباضی فدرال رزرو باعث تقویت دلار آمریکا شد که نقش طلای جهانی را به عنوان یک پناهگاه امن به چالش کشید.

از نظر تکنیکال، ساکسوبانک مقاومت پیش روی طلای جهانی را ابتدا در سطح ۱۸۵۰ دلار و سپس ۱۸۷۸ دلار ارزیابی می‌کند.

پیش بینی معامله‌گران خرد از قیمت طلا

افزایش اخیر قیمت طلا باعث ایجاد علاقه جدیدی در بین سرمایه‌ گذاران خرد شده است. اواخر دسامبر کیتکونیوز نظرسنجی سالانه خود درباره چشم‌انداز بازار طلا را برگزار کرد و از خوانندگان پرسید که قیمت طلا در سال ۲۰۲۳ به کجا ختم می‌شود. نتایج نشان داد سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند طلای جهانی قاطعانه به رکوردهای جدیدی بالای مرز ۲ هزار دلار خواهد رسید. در این نظرسنجی ۱۲۱۳ پاسخ دهنده در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند. قیمت هدف در میان شرکت‌کنندگان به طور میانگین ۲۲۷۹ دلار در هر اونس بود. این در حالی است که تنها ۱۱۱ نفر، یعنی تقریبا ۹ درصد از پاسخ‌دهندگان کاهش قیمت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس در سال آینده را پیش‌بینی کرده بودند.

اما تمایل به طلا بین سرمایه‌گذاران خرد به طور قابل توجهی نسبت به بسیاری از تحلیلگران و موسسات مالی وال استریت بیشتر است. بانک آمریکا یکی از خوشبین‌ترین‌ها در زمینه طلا است و در چشم‌انداز سال ۲۰۲۳ خود اعلام کرده است که فلز زرد امکان رسیدن به ۲ هزار دلار بر اونس در سال آینده را دارد. مایکل ویدمر، استراتژیست کالای بانک آمریکا در پیش‌بینی خود گفت: زمانی که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند، بازار طلا باید داغ شود.

۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 37624
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha