اعلام دوباره وضعیت قرمز در بازار مرغ

قیمت مرغ مجددا دوباره روند افزایشی پیدا کرده است، در مناطق مختلف تهران مرغ از کیلویی ۸۵ هزار تومان تا ۹۵ هزارتومان به فروش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد فروشندگان مرغ می‌گویند نظارتی بر محل توزیع مرغ در میدان بهمن نیست و خرید و فروش در کوچه بازارها و حاشیه این میدان انجام می‌شود.

ستاد تنظیم بازار اخیرا قیمت مرغ را کیلویی ۷۳ هزار تومان تصویب‌ و تأکید کرد هرگونه قیمت‌های بالاتر از این نرخ، گرانفروشی محسوب شده و متخلفان به تعزیرات معرفی می‌شوند که جریمه‌های سنگین و احتمالا پلمب مغازه‌ها در انتظار آنها خواهد بود.

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که بسیاری از فروشگاه‌ها به خاطر اینکه سود بیشتری داشته باشند مرغ را قطعه‌قطعه کرده و به قیمت‌های بسیار بالاتر عرضه می‌کنند که بعضی فروشگاه‌ها فیله مرغ را تا کیلویی ۱۵۰ هزار تومان هم می‌فروشند.

در این‌باره، مهدی دستوری، مدیر یکی از فروشگاه‌های بزرگ محصولات پروتئینی‌ به خبرنگار فارس گفت: «مرغ در بازار کم است، امکان خرید راحت از میدان بهمن (کشتارگاه) وجود ندارد. اما خرید و فروش مرغ در کوچه پس‌کوچه‌ها و یا اطراف میدان بهمن به قیمت‌های بالاتری انجام می‌شود، در حالی که نرخ مصوب خرید عمده مرغ کیلویی ۶۸ هزار تومان است، اما حداقل با ۱۰ هزار تومان گران‌تر می‌فروشند و مغازه‌ها هم در سطح شهر به کیلویی ۸۵ هزار تومان و بالاتر عرضه می‌کنند.»

دستوری افزود: مشاهداتی وجود دارد که در خود میدان بهمن هم نظارت کافی وجود ندارد و برخی با چرخ دستی با قیمت بالاتر مرغ می‌فروشند.

وی افزود: راهکارها این است که دولت یخچال مرغی را که از کشتارگاه به میدان بهمن می‌فرستد، پلمب کند و در میدان بهمن پلمب باز و بین مردم توزیع شود.

وی ادامه داد: راهکار دوم این است که دولت مرغداری‌های متخلف که گرانفروشی می‌کنند را جریمه کند و یا خوراک یارانه‌ای آنها را قطع کند.

این مدیر فروشگاه محصولات پروتئینی تأکید کرد: در حال حاضر برخی مراکز عرضه دولتی به خاطر اینکه سهمیه بسیار کمتری به آنها داده می‌شود، مجبور می‌شوند از دلال‌ها خریداری کنند و مغازه خود را بچرخانند.

وی گفت: سهمیه برخی از مراکز توزیع دولتی ۱۰۰ کیلوگرم در روز است و این برای آنها کافی نیست، آنها مغازه اجاره کرده‌اند، فروشنده استخدام کرده‌اند و بالاخره باید حقوق آنها را پرداخت کنند.

دستوری ادامه داد: متصدی فروشگاه‌های غیر دولتی هم باید از ساعت پنج صبح به محل توزیع مرغ در میدان بهمن بروند و در برخی مواقع تا بعدازظهر به ‌آنها مرغ نمی‌رسد و به همین دلیل ترجیح می‌دهند که از خارج از این محل و از دلالان خریداری کنند.

بنابراین گزارش در حال حاضر قیمت مرغ طبق تصویب ستاد تنظیم بازار کیلویی ۷۳ هزار تومان است و در برخی میادن میوه و تره‌بار سطح شهر مرغ با این قیمت عرضه می‌شود اما مرغ با نرخ مصوب در مغازه‌های سطح شهر به سختی دیده می‌شود.

۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 44452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha