انفجار مرغ در مرغداری‌ها

در حالی که تولید مرغ در یکی دو ماه اخیر بیش از نیاز کشور شده است مرغداران نگران آینده بازار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حالی که تولید مرغ کشور ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن بیش از نیاز کشور شده است تولید کنندگان می‌گویند اگر بازارهای صادراتی فراهم نشود آنها ضرر خواهند کرد.پرویز فروغی دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید که نیاز کشور حداکثر ماهانه با ۲۷۰ هزار تن تامین می‌شود که با جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه تولید به ۳۰۰ هزار تن در ماه رسیده است که حدود ۳۰ هزار کامیون ۱۰ تنی است.به گفته فروغی باید بازار صادراتی فراهم شود و یا حداقل توزیع مرغ منجمد در بازار متوقف شود در غیر این صورت مرغداران ضرر می‌کنند.

بنابراعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی میزان جوجه ریزی در اسفند سال گذشته زیر ۱۰۰ میلیون قطعه رسید که کاهش تولید قیمت بازار را در ماه‌های بعد نزدیک ۱۰۰ هزار تومان رساند. مشکلات تامین و گرانی نهاده از قبیله خوراک دام و جوجه یک روزه از مشکلات تولید کنندگان بود.

حال وزارت جهاد کشاورزی تکلیف کرده که مرغداران جوجه ریزی را تا ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش دهند وزیر جهاد کشاورزی تاکید می‌کند که حتی در ماه‌های بعدی تا ۱۷۰ میلیون قطعه بالا ببرند.شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم ‌های مازاد تولید کنندگان را خریداری می‌کند اما تولید کنند می‌گویند کافی نیست و باید بازار صادرات فراهم شود.

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 52557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha