دو موتور اصلی کاهش قیمت دلار در تیرماه

اکوایران: برخی معتقدند تبادل زندانی‌ها و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران دو موضوعی هستند که می‌توانند اولین سوخت‌های کاهش باشند و قیمت دلار را به کف ۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، قیمت دلار برای سومین روز متوالی در کانال ۴۸ هزار تومان بسته شد. دلار هرات در ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با نوسان رفت و برگشتی در همین قیمت بسته شد.

روز چهارشنبه دامنه نوسان کوتاه شده بود و معامله‌گران می‌گفتند با وجود سیل اخبار حول توافق موقت، قیمت دلار کاهش نیافت. عمده خبرها در مورد دیدار علی باقری با انریکه مورا در قطر و سفر امیرعبدالهیان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و در مجموع حول توافق هسته‌ای و مذاکرات هسته‌ای بود.

در معاملات چهارشنبه قیمت تتر هم با کاهش، کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داد و با قیمت دلار در تهران و هرات هم‌کانال شد.

عده‌ای از معامله‌گران می‌گفتند بازار به دنبال عمل و واقعیت است. از نظر آن‌ها صِرف خبر با ریزش قیمت دلار از مرز ۵۲ هزار تومان تا کانال ۴۶ و برگشت به ۴۹ و ۴۸ هزار تومان پیشخور شده است. این دسته معتقدند تبادل زندانی‌ها و آزادسازی پول های بلوکه شده ایران دو موضوعی هستند که می‌توانند اولین سوخت‌های کاهش باشند و قیمت دلار را به کف ۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان برساند.

در روز چهارشنبه اکثر معامله‌گران توصیه به خرید دلار نمی‌کردند و می‌گفتند تا زمانی که قیمت زیر ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان باشد باید به سمت کف حرکت کند. اولین سطح حمایتی کاهشی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان و حمایت مهم بعدی در سر راه کف ۴۶ هزار و ۷۰۰ تومان قرار دارد ۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان است. این دسته می‌گویند احتمالا قیمت دلار در روز پنجشنبه قبل از بسته شدن بالایی بزند و سپس تا تسویه کاهش داشته باشد.

سقف روزانه قیمت دلار هرات مرز ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان است؛ اما افزایشی‌های بازار به دنبال یک خبر منفی هستند تا نوسان بالایی بدهند. علاوه بر این، آن‌ها می‌گویند در اوج نخرید، شما بخرید.

تکنیکال‌کاران معتقدند روند میان‌مدت قیمت دلار در نیمه اول تیر مشخص خواهد شد.

۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 44024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha