نتایج نوبت‌دهی خودروها ساعت ۱۴ مشخص می‌شود / ۵۰هزار نفر انصراف دادند

بر اساس زمانبندی تعریف شده، امروز (چهارشنبه)، نتایج قرعه‌کشی نوبت‌دهی دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروها، ساعت ۱۴ امروز مشخص می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه، از نوبت دریافت خودروی خود مطلع شوند؛ بلافاصله پس از آن نیز وجه مسدود شده در حساب وکالتی افراد، قابل برداشت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که از ابتدا تعریف شده بود، چهارشنبه دو هفته گذشته (۱۰ خردا ماه)، مهلت هشت روزه‌ مدنظر برای ثبت درخواست پنچ اولویت خودرویی متقاضیان به پایان رسید؛ پس از آن اطلاعات و درخواست ثبت‌نام‌کنندگان مورد پایش قرار گرفت و قرعه‌کشی نوبت‌دهی چهارشنبه هفته گذشته (۱۷ خرداد ماه) انجام شد و از روز پنجشبه تا روز جمعه (۱۸ و ۱۹ خرداد ماه)، پایش‌های بعدی انجام و سپس لیست نوبت‌دهی در اختیار خودروسازان قرار گرفت تا بر اساس برنامه تولید، امروز (چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه) نتایج و لیست زمان‌بندی تخصیص نهایی که همان لیست اولویت مشتریان و نوبت تحویل خودروهاست، مشخص و منتشر شود.

بر این اساس طبق اعلام مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو-، ساعت ۱۴ امروز، نتایج قرعه‌کشی نوبت‌دهی مرحله دوم اعلام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این طرح فروش می‌توانند از موعد مقرر با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه (esalecar.ir ) از زمان تحویل خودرو خود مطلع شوند.

گفتنی است که بلافاصله پس از اعلام نتایج افراد می‌توانند وجه ۱۰۰ میلیون تومان مسدود شده در حساب وکالتی خود را از امروز، برداشت کنند.

۵۰ هزار نفر انصراف دادند

وی همچنین از انصراف ۵۰ هزار نفر از متقاضیان این مرحله از فروش خودروها ظرف تنها یک روز، به‌دنبال روند کاهشی قیمت خودرو در بازار خبر داده و اظهار کرد: با روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، متقاضیان اقدام به انصراف از مرحله دوم طرح فروش یکپارچه کرده‌اند؛ به طوریکه تنها در ۲۴ ساعت، ۵۰ هزار متقاضی از این طرح خارج شده و با مراجعه به بانک‌ها اقدام به برداشت پول‌های خود کرده‌اند و حتی منتظر اعلام نتایج و اولویت‌بندی نیز نشده‌اند.

شایان ذکر است که قاعدتا این انصراف افراد، تنها به خاطر کاهش قیمت خودرودر بازار نیست؛ بلکه یکی از عمده دلایل آن می‌تواند عدم مشخص بودن قیمت تعدادی از خودروها و مهمتر از همه لجبازی شرکت‌های خودروساز خصوصی است که همچنان قیمت محصولات را پایین نیاورده و مصوبه شورای رقابت را اجرایی نمی‌کنند و با قیمت‌های خود برای مرحله اولی‌ها دعوتنامه تکمیل وجه ارسال می‌کنند؛ بنابراین متقاضی زمانی که می‌بیند قیمت خودرو بسیار بالاتر از تصورش است، احتمالا توان پرداخت آن را ندارد و از طرح انصراف داده‌اند.

ضمن اینکه این مقام مسئول خود نیز به این موضوع پیش‌تر اشاره داشته و اظهار کرده بود خودروسازان خصوصی نیز اعلام کرده‌اند که تنها ۱۰ درصد متقاضیان خودروی این شرکت در مرحله نخست طرح یکپارچه، الباقی وجه خودرو را واریز کرده‌اند و ۹۰ درصد دیگر از طرح انصراف داده‌اند. این در حالیست که در برخی محصولات مونتاژکاران خصوصی، قیمت‌ها در بازار پایین‌تر از قیمت‌های کارخانه‌ای محصولات است و همین موضوع، به خروج از طرح یکپارچه سرعت بخشیده است.

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 43723
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha