اسرائیل هدایای علی‌اف را منهدم کرد

تسنیم نوشت: اسرائیل ده‌ها بسته میوه و محصولات کشاورزی اهدایی رئیس جمهور آذربایجان به اسحاق هرتزوگ را امحا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد وزارت کشاورزی اسرائیل اعلام کرد که ده ها بسته میوه و محصولات کشاورزی اهدایی «الهام علی اف»، رئیس جمهور آذربایجان در جریان سفر هفته گذشته «اسحاق هرتزوگ»، رئیس اسرائیل به باکو را امحا کرده است.

هدایای فوق شامل ده ها بسته انواع بهترین میوه های تولید شده در آذربایجان، همچون سیب، خیار، هلو، لیمو، آلو و دیگر محصولات کشاورزی بود.

با این حال بخش بازرسی وزارت کشاورزی اسرائیل، وزارت امور خارجه و سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) دستور امحای کلیه محصولات فوق را پس از ورود به سرزمین های اشغالی صادر کرد.

مقامات صهیونیستی در توجیه این اقدام خود ازبین بردن میوه های اهدایی از سوی الهام علی اف را اقدامی در راستای دستورالعمل های وزارت کشاورزی این رژیم عنوان کرده اند. با این حال برخی رسانه ها مدعی شده اند که امحای هدایای رئیس جمهور آذربایجان براساس دستورالعمل های امنیتی شین بت با هدف پیشگیری از ترور بیولوژیکی رئیس اسرائیل صورت پذیرفته است.

بنابر اظهارات برخی منابع در هیئت اعزامی رژیم صهیونیستی به باکو، میزبان آذربایجانی در جریان این دیدار هدایای بسیاری از جمله فرش، ظروف صنایع دستی و تعدادی یادبود را به رئیس اسرائیل و همسرش اهدا کرده بودند اما در آخرین لحظات قبل از پرواز هواپیمای رئیس اسرائیل به سوی سرزمین های اشغالی، هیئت اسرائیلی با محموله دیگری از هدایای ارسالی از سوی علی اف، رئیس جمهور آذربایجان غافگیر شد.

همین مسئله شک و حساسیت نیروهای حفاظت رئیس رژیم صهیونیستی را برانگیخت تا در نتیجه آن کلیه میوه ها و محصولات کشاورزی اهدایی علی اف پس از بازگشت هیئت اسرائیلی به سرزمین های اشغالی امحا شوند.

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 43681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha