عربستانِ صعودی! عربستان از جذب این همه ستاره دنبال چیست؟

شروع داستانی که دنیای فوتبال را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فرهیختگان درست در همان روزهایی که چند مدیرعامل بساط شوخی و خنده را درباره آوردن لئو مسی به فوتبال ایران راه انداخته بودند، گروهی از مدیران در فوتبال عربستان برای تبدیل شدن به یک مقصد احتمالی برای این ستاره بزرگ نقشه می‌کشیدند. شاید مسی، هرگز به الهلال نرود اما چه کسی می‌تواند انکار کند که فوق‌ستاره آرژانتینی، حداقل برای چند روز به این پیشنهاد فکر کرده است؟ بازیکنی که در یک جلسه تمرینی با پی‌اس‌جی شرکت نکرد تا قرارداد تبلیغاتی‌اش با عربستان را از دست ندهد، خوب می‌داند در این کشور چه چیزی در انتظارش خواهد بود. حتی اگر پروژه پیوستن مسی به الهلال هرگز کامل نشود، فوتبال در این کشور متوقف نخواهد شد. چرا که آن‌ها همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد لئو نگذاشته‌اند. عربستان در سه قرارداد بزرگ اخیرش، «شش توپ طلا» و یک «قهرمان جهان» را به خدمت گرفته است. آن‌ها در حال بر هم زدن همه معادله‌های فوتبالی در دنیا و شروع کردن یک روزگار تازه هستند.

البته که «پول» در فوتبال، خوشبختی می‌آورد اما مجموعه تصمیم‌هایی که در فوتبال عربستان گرفته شده، نشان می‌دهد پشت این هزینه‌های سنگین، تفکر عمیقی هم وجود داره. همین عربستانی‌ها باشگاه نیوکاسل را خریدند و درحالی که انتظار می‌رفت این باشگاه از نیمکت تا درون زمین پر از ستاره‌های گرانقیمت شود، به سراغ یک مربی جوان و بااستعداد مثل ادی هاو رفتند که اتفاقا در تجربه قبلی‌اش خیلی هم موفق نبود. همین مربی اما در نهایت کاری کرد که نیوکاسل با هزینه به مراتب کم‌تر از لیورپول و چلسی، جلوتر از این تیم‌ها به لیگ قهرمانان اروپا برسد. کیفیت بازیکنانی که این روزها به لیگ عربستان می‌روند هم خودش گویای همه چیز است. این کشور به سراغ بازیکنانی تمام‌شده از لیگ‌های درجه دو اروپا نرفته است. این باشگاه با مهره‌هایی از منچستریونایتد، رئال مادرید وچلسی قرارداد بسته است. بازیکنان محبوبی که تا چند روز قبل از پیوستن به لیگ سعودی، مشغول بازی در بهترین تیم‌های اروپا بودند.

همه می‌دانند که انگیزه عربستان از بستن چنین قراردادهایی فقط «فوتبال» نیست اما هیچکس نمی‌تواند به آن‌ها خرده بگیرد. آن‌ها از فوتبال، به عنوان ابزاری مهم برای رسیدن به اهداف اقتصادی و سیاسی استفاده می‌کنند و تا امروز در این زمینه کاملا موفق بوده‌اند. لیگ عربستان در یک تابستان طوفانی، در حال تبدیل شدن به پرستاره‌ترین لیگ آسیایی است و به زودی قراردادهای تازه‌ای هم از راه خواهند رسید. این شروع داستانی است که به زودی، دنیای فوتبال را بیشتر از همیشه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۷
کد خبر: 43490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha