ببینید:روزگار ناخوش کشتی ایران؛ از طالقانی مردمدار و خادم پهلوان رسیدیم به "دبیر" پرحاشیه!

باز هم دعوا باز هم جنجال باز هم علیرضا دبیر. قهرمان سابق و رئیس حال حاضر کشتی که حتی نماز خواندنش هم برایش دردسرهای فراوانی میسازد و تقریبا هر هفته با موضوعی خاص سوژه رسانه ها می شود. عضو سابق شورای شهر تهران که سابقه دعوا و درگیری در صحن شورای شهر با عباس جدیدی دارد و در آخرین روزهای ۴ سال مدیریت بر ورزش اول کشور باز هم با یک حاشیه دیگر خبرساز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علیرضا دبیر رئیس جنجالی رئیس فدراسیون کشتی باز هم حاشیه ساز شده ، آن هم درست در آخرین روزهای ریاست بر فدراسیون کشتی و احتمالا آغاز چهار سال دوم . اما علیرضا دبیر در شرایطی به عنوان اولین نفر برای ریاست بر فدراسیون کشتی برای چهار سال بعد ثبت نام کرده است که او به واسطه حواشی متعدد و درگیری های لفظی و فیزیکی پرشمار در ۴ سال اول ، شایسته مدیریت بر ورزش اول کشور و رشته پهلوانی نیست.

مروری بر مهمترین حواشی علیرضا دبیر در چهار سال اخیر

جنجال آکادمی کشتی به جای مانده از رسول خادم

علیرضا دبیر که اختلافاتش با رسول خادم به انتخابات محمد باقر قالبیاف برای شهرداری تهران و شاید بخشی هم به دوران کشتی بر می گردد بلافاصله پس از حضورش در فدراسیون کشتی ، بازدیدهایی از آکادمی نیمه کاره کشتی رسول خادم داشت و از آنجایی که در سوابق خود عضویت در شورای شهر و کمیسیون بودجه را داشت ، مدعی شد این ساختمان به درد کشتی نمی خورد چون مصالح آن عالی است ولی نقشه آن اصلا نقشه خوبی نیست و بارها گفت که نقشه آکادمی کشتی نامناسب و گاهی حتی برای توصیف طراحی این سازه از کلمه " افتضاح" استفاده کرد. تا جایی که حتی شنیده شد دبیر با توافق صورت گرفته با مدیران وقت شرکت توسعه تجهیز اماکن ورزشی ، آکادمی نیمه کاره پاسارگاد را واگذار و به جای آن خانه کشتی شماره ۲ را که فدراسیون های شمشیر بازی و جودو ادعای آن راداشتند از شرکت توسعه پس بگیرد.
او در ۵ اسفند ۱۳۹۸ از رئیس کمیته ملی المپیک خواستار تعیین تکلیف آکادمی کشتی شد. در همین رابطه، در مراسم بازگشایی خانه کشتی شماره یک (ابراهیم هادی) علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی از صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک خواست تا درخصوص آکادمی کشتی تعیین تکلیف شود. وی در این مراسم گفت: در بخش متریال پیمانکار عالی کار کرده، ولی در طراحی کار افتضاح هست. ۷۰ درصد کار پیش رفته و باقی کار مانده است.
دبیر همچنین در ۲۴ اسفند همان سال در برنامه دایره طلایی اینچنین به انتقاد از طراحی سازه مذکور پرداخت و تبدیل شدن آن به یک مجموعه دلخواه کشتی را مستلزم هزینه کرد ۶۰ میلیارد تومان بودجه دانست. ویدیوی زیر را ببینید:

حمله به اسپانسر قبلی فدراسیون " بانک پاسارگاد با مدیریت مجید قاسمی " با تقاضا از رهبری

بعد از مسابقات جهانی نروژ علیرضا دبیر در گفتگوی "بدون تعارف" با اجرای علی رضوانی به سراغ دبیر در لابلای سوالات با اجازه از مجری ، درخواستی را مطرح کرد و با اشاره به بازسازی خانه های کشتی شماره یک و دو گفت که کشتی ایران یک ساختمان دارد که او هرچه تلاش کرده نتوانسته آن را بگیرد و اذعان کرد که زورش نرسیده است. او در ادامه صراحتا خطاب به مقام معظم رهبری گفت : از حضرت آقا خواهش می کنم که دستورات لازم برای تخصیص این سالن به کشتی را صادر نمایند.

اتهام ربا در بانک های کشور

علیرضا دبیر در اظهاراتی مشابه در ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ در برنامه ورزش و مردم و در پاسخ به سوالی درباره این آکادمی نیمه کاره گفت وقتی بانک های ما درباره موضوع ربا در سیستم بانکی به توصیه های آیات عظام از جمله آیت الله جواد آملی یا مقام معظم رهبری گوش نمی کنند پس من هم از عهده آنها بر نمیایم.

مصائب ساختمان نیمه کاره و میلیاردی آکادمی ملی کشتی/ماجرای خواسته علیرضا دبیر از رهبری چه بود؟ + مستندات

جلوگیری از ورود گرایی و یزدانی به جلسه کمیسیون ورزشکاران

فدراسیون کشتی۶ آذر ۱۴۰۰ در خبری اعلام کرد که حسن یزدانی و محمدرضا گرایی در نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک شرکت نخواهند کرد.
پس از برگزاری انتخابات کمسیون ورزشکاران حسن یزدانی دارنده مدال های طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان در کشتی آزاد و محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای المپیک و جهان در کشتی فرنگی با رأی ورزشکاران واجد شرایط بعنوان عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شدند.بر این اساس ۱۵ نماینده کمیسیون ورزشکاران با رأی ورزشکاران واجد شرایط و از طریق انتخابات بعضویت کمیسیون درآمدند و ۴ نفر دیگر با انتصاب سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک عضو این کمیسیون شدند. (هادی ساعی در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا، قهرمان المپیکی کشورمان بصورت اتومات تا زمانی که وی عضو کمیسیون ورزشکاران OCA باشد همچنان عضو کمیسیون ورزشکاران باقی خواهد ماند که با حضور ایشان جمع نفرات ۲۰ نفر می باشد.)
اما فدراسیون کشتی در یک بیانیه شدید اللحن صراحتا به رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض کرده که چرا در بین ۴ نفری که برای انتخاب آنها اختیار داشته ، از قهرمانان کشتی کسی را انتخاب نکرده است . قسمت عجیب ماجرا این جاست که رابطه صالحی امیری و علیرضا دبیر ، مخصوصا پس از کناره گیری رسول خادم و اختلافات او با رئیس کمیته ملی المپیک ، رابطه خوبی بود و حتی صالحی امیری که سوابق امنیتی شاخصی را در کارنامه دارد به علیرضا دبیر برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی ، بسیار کمک کرد و گفته می شود ضمانت صالحی امیری باعث حضور دبیر در انتخابات شد.
ببینید:روزگار ناخوش کشتی ایران؛ از طالقانی مردمدار و خادم پهلوان رسیدیم به "دبیر" پرحاشیه!

کشتی سه اخطاره شد! / عکس

بغض مربی سازنده دبیر

ابراهیم خیرالله زاده همان کسی که این علیرضا دبیر را ساخته و عمری برای او زحمت کشیده است. این مربی کارکشته تهرانی اما دل پری از رفتارهای رئیس فدراسیون کشتی دارد. البته که شایعاتی هم مطرح شد که رفتارهای خوبی با وی صورت نگرفته است.

ویدیوی زیر برنامه فیتیله پیچ است که به این موضوع پرداخته است:

فیتیله پیچ / بازار داغ ناگفته‌ها و توصیه ناپلئون بناپارت به گوش شکسته‌ها

ماجرای گرین کارت جنجالی

تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا در نظر داشتند مسابقه‌ای را در تاریخ ۲۳ بهمن در تگزاس برگزار کنند. این در حالی بود که در فاصله یک ماه به این مبارزه دوستانه زمان باقی مانده، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در گفت‌وگویی به شعار “مرگ بر آمریکا” تاکید کرد. این در حالی بود که گفته می شد علاوه بر اظهارات ضد آمریکایی دبیر، او گرین کارت آمریکا را دارد.

در همین رابطه فاکس نیوز نوشت: تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا در نظر دارند مسابقه‌ای را در تاریخ ۲۳ بهمن در تگزاس برگزار کنند. این در حالی‌است که حدود یک ماه به این مبارزه دوستانه زمان باقی مانده، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در گفت‌وگویی به شعار “مرگ بر آمریکا” تاکید کرد. علاوه بر اظهارات ضد آمریکایی دبیر، او گرین کارت آمریکا را دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که رئیس فدراسیون کشتی مدعی است هفت سال پیش اقامت خود را در آمریکا لغو کرده و برای سفر به این کشور جهت رویارویی دوستانه و اخذ ویزا، همراه ملی‌پوشان راهی دوبی شده بود. علیرضا دبیر که در المپیک سیدنی مدال طلای کشتی آزاد را از آن خود کرد، گفت: «ما همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر می دهیم اما مهم این است که آن را در عمل نشان دهیم. بعضی‌ها زیاد حرف می‌زنند اما کار زیادی نمی‌کنند. ما باید این را شعار را در عمل ثابت کنیم.» با توجه به صحبت‌های مطرح شده این احتمال وجود دارد سفارت آمریکا برای رئیس فدراسیون کشتی ویزا صادر نکند. در اینصورت باید دید رسانه آمریکایی مدرک تازه‌ای از گرین کارت رئیس فدراسیون کشتی ایران منتشر می‌کند یا خیر؟

در همین رابطه برنامه فیتیله پیچ ششم بسیار مورد توجه قرار گرفت .

فیتیله پیچ / از کربلا تا اورنج کانتی و شلنگ قلیونی که کشیده نشد!

ادعای فاکس نیوز: علیرضا دبیر گرین‌کارت آمریکا دارد

اظهارنظر علیه غلامرضا محمدی سرمربی سابق

در سمینار رؤسای هیئت‌های کشتی، علیرضا دبیر «ضمن انتقاد از مربیان بی‌سواد و همچنین هیئت‌های کم کار و غیرفعال» گفت: من از تمام تصمیماتم در فدراسیون دفاع می‌کنم جز دو تصمیمی که در خصوص ادامه همکاری با غلامرضا محمدی و انتخاب مجدد یک رئیس هیئت داشتم.

رئیس فدراسیون کشتی ضمن ابراز پشیمانی از این دو موضوع تاکید کرده بود که به سفارش اطرافیانش تا المپیک با غلامرضا محمدی کار کرده و گفت که «می‌دانسته تیم ملی با این مربی در المپیک نتیجه نمی‌گیرد». وی همچنین اعلام کرد که حسن یزدانی و امیرحسین زارع باید در المپیک طلا می‌گرفتند و محمدحسین محمدیان و رضا اطری هم روی سکو می‌رفتند.

در پی این اظهارات، غلامرضا محمدی که پیش از این نیز گفته بود علیرضا دبیر در امور فنی تیم ملی در المپیک دخالت می‌کرد، نسبت به صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون کشتی واکنش نشان داد.

محمدی در این باره به تسنیم گفت: بزرگترین اشتباه ورزشی من همکاری با علیرضا دبیر بود. اگر به گذشته و سه سال پیش برگردم قطعاً این کار را نمی‌کنم. خودم را به خاطر کاغذ رأیی که در مجمع انتخابات فدراسیون کشتی به صندوق انداختم، نمی‌بخشم.

وی ادامه داد: ای کاش ما کشتی را به خاطر خودش دوست داشته باشیم و تاریخ نشان می‌دهد چه کسانی به کشتی خدمت کرده‌اند. متأسفانه کشتی به ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی و شخصی برخی افراد تبدیل شده است.

محمدی: بزرگترین اشتباه زندگی‌ام همکاری با دبیر بود! /کشتی به ابزاری برای برخی تبدیل شده است

شلوار شش جیب در ملاقات با روسای خارجی

علیرضا دبیر در ملاقات با پیتر باجا نایب رئیس اتحاد جهانی و ریس فدراسیون کشتی مجارستان با شلوار شش جیب حاضر شد که همین حواشی متعددی داشت. رئیس فدراسیون کشتی که درگیری های متعدد مدیریتی با معاونین وزارت ورزش بر سر بودجه فدراسیون داشته است، با شلوار معروف شش جیب و پهن در انظار رویت شد.

اولین بار این نحوه لباس پوشیدن او در میزبانی از مهمانان خارجی سوژه شبکه های اجتماعی شد اما او گفت که به دلیل مشکل پاهای پرانتزی اش این لباس ها را می پوشد تا با گشادی شلوار انحنای پاهای او به چشم نیاید.

چرا دبیر شلوار شیش جیب می پوشد؟ + فیلم

فیتیله پیچ / از شلوار شش جیب و لب خوانی تا یک نامه بی سر و صدا / حلبی برای مهمانان بی کیفیت و ماجرای متولی امامزاده!

درگیری در سئول

رییس فدراسیون کشتی که برای پیگیری افزایش بودجه فدراسیون کشتی در سال جاری به وزارت ورزش در خیابان سئول رفته بود، پس از آنکه پولادگر عنوان کرد هیچ بودجه‌ای برای کشتی در نظر نگرفته است، با وی درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد.رییس فدراسیون کشتی به دیدار معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، رفته بود تا درخواست خود را برای افزایش بودجه فدراسیون کشتی پیگیری کند. جلسه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح آغاز و سه‌ساعت به طول انجامید.

دبیر ابتدا در این جلسه ضمن ارائه گزارش مالی فدراسیون کشتی و ساخت و سازها و سفرهای برون مرزی و سایر هزینه‌ها به معاون ورزش قهرمانی، خطاب به پولادگر می‌گوید: الان چهارمین ماه سال است و تازه الان می‌خواهید بودجه امسال را بدهید؟ ما در همین ۳ ماه گذشته ۳۰ میلیارد تومان در کشتی هزینه کرده ایم که شامل ساخت و سازها، سفرهای برون مرزی، اردوها و … بوده است اما شما فقط ۳ میلیارد تومان به ما داده‌اید. فدراسیون کشتی سال گذشته با ۱۴۵۰ نفر اعزام، بیشترین اعزام را در میان فدراسیون‌های ورزشی داشته است.

در شرایطی که دبیر خواستار افزایش بودجه کشتی با توجه به تورم و هزینه‌های انجام شده می‌شود، پولادگر در جواب او می‌گوید: با توجه به اینکه شما مبلغ ۷۰ میلیارد تومان از مجلس دریافت کرده اید، ما بودجه کشتی برای امسال را صفر در نظر گرفتیم و شب گذشته نیز بودجه فدراسیون‌ها را بستیم.

دبیر ضمن ابراز تعجب از صحبت‌های معاون وزیر در پاسخ می گوید: مجلس شورای اسلامی مبلغ ۷۰ میلیارد تومان را مازاد بر بودجه وزارت ورزش و با توجه به جایگاه و افتخارآفرینی‌های کشتی برای فدراسیون کشتی در نظر گرفته و این موضوع هیچ ارتباطی به بودجه وزارت ورزش ندارد. این مبلغ نیز هنوز به فدراسیون پرداخت نشده و هفته گذشته از سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون کشتی آمدند تا درباره نحوه پرداخت ۷۰ میلیارد تومان به کشتی صحبت کنیم.

علی‌رغم اظهارات دبیر، پولادگر در صحبت‌های خود چند مرتبه از بودجه ۷۰ میلیاردی فدراسیون کشتی صحبت می کند که دبیر در نهایت با عصبانیت در پاسخ می گوید: حاج آقا من را گرفته ای؟ من دیگر چطور باید صحبت کنم و به شما توضیح بدهم که این مبلغ ۷۰ میلیارد تومان ارتباطی به بودجه وزارت ورزش ندارد؟ مگر من بیکارم که سه‌ساعت اینجا بنشینم گزارش بدهم و باز شما حرف خودت را بزنی؟

پولادگر در جواب دبیر می گوید: ما بودجه شما را شب گذشته بستیم و قرار نیست بودجه ای به کشتی در سال جدید پرداخت شود که اینبار دبیر با عصبانیت شدیدتر از قبل می‌گوید مگر شما که هستید که بخواهید برای کشتی تصمیم بگیرید. اگر می‌خواهید من را بردارید اما تا روزی که هستم اجازه نمی‌دهم تو و امثال تو برای کشتی تصمیم بگیرید.

پولادگر در پاسخ می‌گوید: من معاون وزیرم اما دبیر به او می‌گوید هر که می‌خواهی باش تو کارمند دولت هستی و وظیفه داری حق کشتی را بدهی.

دبیر در این جلسه از امضای تفاهم نامه خودداری می کند و خطاب به معاون وزیر می گوید: من دیگر هیچ کاری با شما ندارم و از این به بعد کارم فقط با وزیر ورزش خواهد بود. من سر کشتی با هیچ کس تعارف ندارم و به کشتی نیامده ام تا اجازه بدهم حق کشتی را کسی ضایع کند.

این جلسه در نهایت با بالا گرفتن تنش میان دبیر و پولادگر به درگیری لفظی کشیده می‌شود و بدون نتیجه به پایان می‌رسد.

درگیری در سئول؛ دعوای علیرضا دبیر با معاون وزیر ورزش!

دعوای عجیب با معاون وزیر ورزش

در جریان مجمع عمومی فدراسیون کشتی در آکادمی ملی المپیک آغاز شد که از ابتدا تا انتها سراسر حاشیه و جنجال بود. در بخش مهمی از این مجمع علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در یک مکالمه تلفنی که مشخص نیست با چه کسی است درباره معاون وزیر ورزش کلمات عجیبی به زبان می

آورد. البته این فقط یکی از حواشی مجمع بود و علیرضا دبیر در این مجمع حسابی از خجالت پولادگر درآمد و ضحبتهای توهین آمیزی خطاب وی بیان کرد.


مکالمه تلفنی عجیب دبیر درباره معاون وزیر ورزش/ دارم دهنش را سرویس می کنم! + ویدیوی جنجالی

واکنش حراست وزارت ورزش به حواشی کشتی/رفتار دبیر به معنی واقعی کلمه تراژدی و زیاده‌خواهی است!

اسطوره کشتی:شیوه برخورد «علیرضا دبیر» قابل قبول نیست!

رئیس کمیته ورزش مجلس:برخورد دبیر را نمی پذیریم/فدراسیون ها به سمت بداخلاقی حرکت نکنند

منصور برزگر:ادبیات دبیر نباید کوچه بازاری باشد/این درگیری‌ها به زیان کشتی تمام خواهد شد

از تختی تا دبیر / کشتی برای برون رفت از هر مخمصه ای منطق دارد،فحاشی و بی حرمتی چرا؟

اختلاف با مدیر حراست وزارت ورزش

یکی دو هفته پس از اینکه علیرضا دبیر و محمد پولادگر با هم درگیری لفظی در جریان مجموع عمومی فدراسیون کشتی داشتند ، مجید شهیدی مدیر حراست وزارت ورزش اولین کسی بود که در نقد عملکرد دبیر مصاحبه کرد و آن را تقبیح نمود . شهیدی حتی خواستار توضیح فدراسیون کشتی و پیگیری موضوع شد . اما پس از پایان پر حاشیه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد که با هجوم تماشاچیان همراه شد ، به ناگاه رسانه های تصویری وابسته به فدراسیون کشتی در اقدامی ضرب العجلی دست به انتشار تصاویری از رختکن کشتی گیران و اعتراض سرمربی تیم ملی کشتی زدند تا نشان دهند که وخامت اوضاع در رختکن خیلی بالا بوده است . اقدام عجیب این رسانه ها آنقدر شتابزده بود که عموم مردم حاضر در ورزشگاه آزادی ، صحنه های عادی و قابل پیش بینی را دیدند اما روایت این رسانه ها بسیار شدید تر و پر و پیمان تر بود تا جایی که این شائبه ایجاد شد که شاید فدراسیون کشتی دست به خود زنی کرده است اما دقایقی پیش انتشار این بیانیه نشان داد فدراسیون کشتی همچنان شمشیر را از رو برای وزارت ورزش بسته است و سیاه نمایی انتخابی امروز توسط رسانه ها بی منظور نبوده است.

فدراسیون کشتی : از دستگاههای امنیتی تقاضای بازبینی در مدیریت حراست وزارت ورزش داریم

برکناری عبداله عزیزی و جنجال در کشتی تهران

۲۹ خرداد علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حکمی عبداله عزیزی را ۶ ماه زودتر از موعد قانونی ریاستش برکنار کرد و حکم سرپرستی هیات تهران را به محمد ابراهیم امامی داد.

این در حالی بود که در ماههای اخیر بارها و بارها شاهد اعتراض اهالی کشتی تهران به عملکرد عبداله عزیزی بودیم ضمن اینکه او بر سر مسائلی از جمله موضوع بازسازی سالن شهدای هفتم تیر و وعده ای که برای تخصیص محل استقرار هیات کشتی تهران داده بود با علیرضا دبیر اختلاف جدی داشت.

در خبر این جابجایی آمد" با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و موافقت فدراسیون کشتی، محمدابراهیم امامی تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیات کشتی تهران، بعنوان سرپرست هیات کشتی پایتخت منصوب شد.محمدابراهیم امامی داور درجه یک بین المللی کشورمان از تهران، چندین دوره سابقه ریاست سازمان لیگ فدراسیون و ریاست کمیته داوران فدراسیون کشتی را بر عهده داشته و در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو قضاوت کرده است. امامی همچنین سابقه مدیریت ورزش قهرمانی باشگاه سایپا را در کارنامه ی مدیریتی خود دارد."

یار وفادار علیرضا دبیر شش ماه زودتر از موعد برکنار شد!

درگیری در مجمع کمیته ملی المپیک و فریادهای رئیس : آقایان آبروداری کنید

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برای تعیین تکلیف هیات رییسه و هیات اجرایی برگزار شد و محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران به عنوان رییس جدید کمیته ملی المپیک ایران نیز انتخاب شد. مجمعی که باز هم شاهد مشاجرات علیرضا دبیر و سایر مسئولان ورزشی بود.

حمال کشتی هستم

رئیس فدراسیون کشتی در کنفرانس مطبوعاتی اش به شدت از پولادگر انتقاد کرد و گفت وزارت ورزش با تفکرات او به جایی نمی‌رسد.

علیرضا دبیر در نشست خبری خود که در فدراسیون کشتی برگزار شد، گفت: اجازه نمی دهم مشکلات به تیم های ملی راه پیدا کند و خودم سینه‌ام را جلو می دهم و حرفم را می زنم. سالی که فدراسیون را تحویل گرفتم ۵۹ میلیارد بدهی داشتیم. یادمان باشد کجا بودیم و امروز کجا هستیم. من همیشه گفته ام حمال کشتی هستم. مثلا لباس های من را مسخره می کنند. من از ۱۷ سالگی اصلا بلد نیستم لباس بپوشم. اینجا از ۶ صبح سر پروژه می‌روم. من آدم عملیاتی هستم و سر پروژه که می‌روم خاکی می شوم. از آن طرف آدم فنی هستم و لخت می شوم و با بچه ها تمرین می کنم. پس چطور توقع دارند من همیشه با کت و شلوار باشم. آیا آن دنیا لباس پوشیدن و فلان برند را پوشیدن حسن و خوبی است؟

علیرضا دبیر: از اینکه حمال کشتی هستم لذت می برم / پولادگر آمده کشتی را زمین بزند

شکست حسن یزدانی برابر تیلور و مصاحبه پدر یزدانی

باخت مجدد حسن یزدانی برابر تیلور حواشی متعددی داشت به خصوص مصاحبه عجیب علیرضا دبیر درباره این شکست که واکنش پدر حسن یزدانی را در بر داشت.
پدر حسن یزدانی در لحظه ورود تیم ملی کشتی آزاد به کشور، اظهاراتی جنجالی کرد و حرفهای مهمی زد. دو ویدیوی زیر را ببینید

افشاگری‌های عجیب پدر حسن یزدانی علیه علیرضا دبیر + فیلم

تخمه شکستن وسط مسابقات جهانی

در جریان مسابقات جهانی بلگراد ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی کشتی دست به دست شد که علیرضا دبیر را در حین مسابقات جهانی کشتی در حال تخمه شکستن نشان می‌دهد.علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در صربستان حضور داشت و نظاره گر مسابقات جهانی کشتی بود. در همین رابطه ویدیوی زیر را ببینید:

اختلاف با حمید سوریان

حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی یکی دوباری به همکاری اش با فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر خاتمه داد . او به مخالفت رئیس فدراسیون با استعفایش واکنش نشان داد و گفت: ترجیح می‌دهم که دیگر در کشتی نباشم.

حمید سوریان نایب رئیس مستعفی فدراسیون کشتی درباره قطع همکاری خود با فدراسیون به مهر گفت: از ۳ سال پیش با خواست علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی حاضر شدم و در این مدت سعی کردم که به هر شکلی که می‌توانم در بازگشت کشتی به دوران اوج کمک کنم، اما با وجود همه این اتفاقات خوب از یکسال پیش تصمیم گرفتم که از این مسئولیت کنار بروم.

پافشاری سوریان بر استعفا:امکان ادامه همکاری هم وجود ندارد

سرم زدن کشتی گیر کرجی و حواشی متعدد

آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران به دلیل تخلف پزشکی از مسابقات قهرمانی امیدهای جهان در اسپانیا کنار گذاشته شد. همین باعث حواشی فراوانی شد و علیرضا دبیر مصاحبه های تندی علیه کشتی گیر و کادر فنی ایران داشت.

ماجرا از این قرار است که در جریان رقابت های مقدماتی ۵ وزن دوم این مسابقات که روز شنبه برگزار شد، سجاد غلامی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در مبارزه نخست خود مقابل ترنت هیدلای از آمریکا با نتیجه ۱۵ بر ۶ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن کشتی گیر آمریکایی به گروه بازنده ها رفت تا یکشنبه برای رسیدن به دیدار رده بندی و کسب مدال برنز تلاش کند.

اما پس از پایان مبارزه غلامی مقابل حریف آمریکایی، این کشتی گیر به شدت دچار ضعف جسمانی شد تا جایی که وی حتی نای راه رفتن هم نداشت و پس از دقایق زیادی با کمک دیگران راهی سالن گرم مسابقات شد.

وی در حال رفتن به سالن گرم عنوان کرد شدیدا دچار ضعف جسمانی و حالت تهوع شده و نمی تواند روی پاهای خود بایستد.
با توجه به وخامت حال غلامی و اهمیت حفظ سلامت این کشتی گیر، پزشک تیم ملی در رختکن تیم ایران اقدام به تزریق سرم به او می کند که این موضوع با گزارش مدیر تیم ملی آلمان به مسئولان برگزاری مسابقات، بلافاصله مسئولان کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی وارد رختکن تیم ایران می شوند و علی رغم مشاهده وخامت حال کشتی گیر ایران و توضیحات کادر پزشکی ایران، این کشتی گیر را از ادامه حضور در مسابقات جهانی کنار می گذارند.
طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی تزریق سرم یا دیگر داروهای تقویتی ممنوع است و با کشتی گیر برخورد قانونی می شود.
توصیحات کادر پزشکی ایران مبنی بر اینکه این اقدام در جهت حفظ سلامت این کشتی گیر بوده و اینکه او روز شنبه مبارزه ای نداشته و اگر آن ها به دنبال تخلف بودند می توانستند این کار را به صورت پنهانی در هتل انجام دهند مورد قبول قرار نگرفت و غلامی از ادامه حضور مسابقات کنار گذاشته شد.

محرومیت کشتی گیر ایرانی به خاطر تزریق سرم در سالن مسابقات / دبیر : ۲ سال محرومش می‌کنم!

اختلاف نظر با امید نوروزی بر سر هیات کشتی فارس

قهرمان المپیکی کشتی ایران که حکم مشاوره عالی رئیس فدراسیون کشتی را داشت بعد از بروز اختلافاتی در انتخابات هیات کشتی فارس گفت: ١٢ تخلف در برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت کشتی استان فارس رخ داد که باید این انتخابات باطل شود. این در حالی است که امید نوروزی حکم مشاورعالی علیرضا دبیر را دارد.

نوروزی معتقد بود "مجمع کشتی پس از هفت ماه با برنامه ریزی و مهندسی انتخابات توسط فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد این در حالی است مهندسی در خصوص افراد نیز صورت گرفته است."

نوروزی ادامه داد: برخی از افراد در مجمع کنار گذاشته شده و افرادی وارد مجمع شده‌اند که شاید جایگاه آنان در مجمع نبوده است لازم به ذکر است که اگر روند به همین صورت باشد شاهد خواهیم بود که کشتی فارس به ناکجا آباد خواهد رفت.

او ادامه داد: مجمع اول باطل شد چون اعضا به حداکثر نرسید اما دوستان طی ٣٠ دقیقه مجمع دوم برگزار شد و افرادی که مهندسی شده بودند انتخاب شدند.

طغیان مشاور عالی علیه رئیس فدراسیون / قهرمان المپیک: دبیر نمی‌خواهد کشتی استان فارس رشد کند

امید نوروزی قهرمان المپیک: دبیر، کشتی را بی اعتبار کرد!

برکناری رئیس هیات مازندران

دبیر این بار با رئیس هیات کشتی مازندران سرشاخ شد. دارنده ۲ مدال نقره المپیک به دلیل نارضایتی فدراسیون کشتی از سمت خود به عنوان رییس هیات کشتی مازندران برکنار شده است. عسگری محمدیان پس از گذشت ۲۷ ماه از ریاست هیات کشتی مازندران و در حالیکه ۲۱ ماه دیگر به پایان مسئولیت وی باقی مانده بود، از سمت خود برکنار شد.

طبق پیگیری ها، مهمترین عامل برکناری پیشکسوت کشتی ایران و دارنده ۲ مدال نقره المپیک، نارضایتی فدراسیون کشتی از عملکرد ۲۷ ماهه او عنوان شده است.

عسگری محمدیان در ابتدای کار وعده جذب بخش خصوصی برای تامین مالی کشتی مازندران و کمک به باشگاه‌ها، مربیان و کشتی‌گیران در استان کشتی‌خیز مازندران را داده بود اما این اتفاق پس از گذشت ۲۷ ماه و علی رغم بارها پیگیری مسئولان فدراسیون کشتی عملی نشد و حتی احداث و تجهیز خانه کشتی ساری نیز مطابق با انتظار فدراسیون پیش نرفت.

با توجه به اهمیت تامین مالی استان‌های کشتی خیز در جهت رشد و توسعه کشتی و همچنین اهمیت ویژه استان مازندران برای فدراسیون کشتی، در نهایت از او طی ماه‌های اخیر خواسته می‌شود که از سمت خود کناره گیری کند اما این اتفاق عملی نمی‌شود تا فدراسیون کشتی حکم به برکناری او بدهد.

چرا عسگری محمدیان توسط علیرضا دبیر برکنارشد؟

دبیر،رئیس هیات کشتی مازندران را برکنار کرد /پای رنگرز در میان است؟

درگیری فیزیکی با مسعود امجدی

چندی بعد خبر رسید که علیرضا دبیر با یک داور پیشکسوت به نام مسعود امجدی درگیری فیزیکی پیدا کرده است . این داور پیشکسوت که عضو کمیسیون داوری کشور است می گوید علیرضا دبیر به داوران توهین کرده و بعد از اعتراض او، کار به درگیری فیزیکی کشیده است.

ویدیویی از مسعود امجدی یکی از داوران پیشکسوت کشتی در فضای مجازی منتشر شده که در آن از درگیری با رئیس فدراسیون کشتی خبر داده است:

روایت عجیب پیشکسوت داوری از درگیری فیزیکی علیرضا دبیر/ میخواست مرا بکشد! + فیلم

نماز خواندن جنجالی

علیرضا دبیر در مراسم افطاری اخیر با حضور وزیر ورزش و روسای فدراسیون ها هنگام سخنرانی سید حمید سجادی شروع به خواندن نماز کرد.

نماز خواندن علیرضا دبیر وسط سخنرانی وزیر ورزش سوژه رسانه ها شده است.

ببینید: حرکت عجیب علیرضا دبیر؛نماز خواندن وسط صحبت های وزیر ورزش!

اخراج خبرنگار از مجمع مازندران

درگیری لفظی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با یک خبرنگار باعث اخراج خبرنگار از مجمع انتخابات ریاست هیئت کشتی مازندران شد.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 41897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      1 0
      وقتی قاضی القضات کشور سوت بلبلی میزنه، شما انتظار داری ایشون از فلسفه حرف بزنه؟
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      این همه حجم کار تو چهار سال و کسب نتایج خوب ،ساخت بهترین کمپ کشتی دنیا، ،جذب اسپانسر و پخش مستقیم اکثر مسابقات و برند سازی کشتی بعنوان ورزش ملی بازسازی سالن جهان بخت توفیق و سالن هفتم تیر و رونق لیگ کشتی و کسب درآمد برای ورزش اول و تربیت نسل جدید و انیسیتو فعال در تمام کشور و هئیت ها و سرکشی به تمام استان ها استخدام کشتی گیر ها ‌و بیمه رایگان مربی ها ،پرداخت بدهی ۷۰ میلیاردی فدراسیون قبل به بیمه و مالیات ،تشک دوز ،آژانس هواپیمایی و رستوران ها و حقوق عقب افتاده داوران و...موفقیت کشتی ایران در مسابقات جهانی در رده های مختلف و قیاس ایشان با مدیران قبلی ،کارکرد بقیه رو زیر سوال برده ،پس هر چند یکبار بدنبال جرقه می گردن ایشان رو به حاشیه ببرن
    • محمدحسین IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      عزیزای من یکسال صبر کنید نتیجه کشتی تو المپیک معلوم میشه دیشب فیلمی از تمرین های سیداکوف و سعدلایف دیدم پرهام ریخت.....ما چطور میتونیم با اینا سرشاخ بشیم بابا طرف دو ساعت تمام تو کوه و تپه میدوید یه کله بدون وقفه بعد توقف فیلم بردار گفت خسته شدید؟گفت نه کفشم پاره شده وایستادم عوضش کنم آقا باز ادامه داد تا غروب آفتاب.....المپیک عیار کشتی گیرها معلوم میشه و