زلزله در تیم اقتصادی دولت؛وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برکنار شدند

سخنگوی دولت ضمن اعلام اسامی تغییرات در کابینه دولت سیزدهم این اقدام را در راستای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران عنوان کرد؛ بر این اساس رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهادکشاورزی با کابینه سیزدهم خداحافظی کردند و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تغییر یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد علی بهادری جهرمی، روز سه شنبه - ۲۲ فروردین - در گفت و گوی تلویزیونی درباره جزییات تغییرات ایجاد شده در کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد: برنامه دولت از آغاز فعالیت این بوده مدیران‌مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند و این در پیام‌نوروزی رییس جمهور هم مورد تاکید قرار گرفت. در این زمینه امروز سه تغییر در مجموعه کلان اعلام عمومی‌ می شود.

وی اظهار داشت: نخستین تغییر مربوط به سازمان برنامه و بودجه است؛ آقای داود منظور که رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بود، به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه جایگزین سیدمسعود میرکاظمی شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دومین تغییر مربوط به حوزه وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: سال گذشته با توجه به شرایط جهانی در حوزه امنیت غذایی و مشکلاتی که در سطح جهان رخ داد، الحمدلله با مدیریت آقای ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی کشور از این ناحیه دچار مشکل نشد اما با توجه به تورم جهانی و افزایش قیمت کالاها در جهان، تصمیم بر این شد که در این حوزه نیز جابه جایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: به ترتیب آقای سید محمد آقا میری رئیس کنونی نظام دامپزشکی به عنوان سرپرست وزارت جهادکشاورزی منصوب می شود.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تغییر سوم‌ مربوط به حوزه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور است و آقای محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری به عنوان‌ مدیرعامل جدید این صندوق معرفی می شود.

رییس جمهور در پیام نوروزی امسال بر این نکته تاکید کرد که هیچکدام از مدیران چک سفید امضاء برای حضور مستمر در دولت دریافت نکردند؛ در این ارتباط علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت شامگاه ۲۱ فروردین از جابه‌جایی‌های مدیریتی در دولت خبر داد و اعلام کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران اجرایی، جابه‌جایی‌های مدیریتی در دستور کار دولت است.

پیش از این یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به دنبال ایجاد مشکل در پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان از سمت خود استعفا داده بود که رییس جمهور با آن موافقت کرد.

رییس جدید سازمان برنامه و بودجه کیست؟

رییس جدید سازمان برنامه و بودجه کیست؟

داود منظور که پیش از این رییس سازمان امور مالیاتی کشور بود، اکنون به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.

«داود منظور» متولد ۱۳۴۳ از تهران و دارای مدرک تحصیلی دکتری علوم اقتصادی، گرایش اقتصادسنجی و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه تهران (۱۳۷۹) و کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق(ع) (۱۳۶۹) است.

منظور، پیش از این رییس سازمان امور مالیاتی کشور در دولت سیزدهم بود که با بستن گلوگاه‌های فرارهای مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و راه‌اندازی سامانه مودیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی در این سازمان تحول ایجاد کرده و وصول درآمدهای مالیاتی را نسبت به سال‌های اخیر افزایش داد.

برخی از مهمترین دستاوردهای داود منظور در سازمان امور مالیاتی کشور، رشد ۵۹ درصدی و تحقق ۱۱۳ درصدی درآمدهای مالیاتی، افزایش ۵۰ درصدی تعداد اظهارنامه‌های دریافتی، ایجاد پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان مالیاتی، توسعه سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه برای بیش از ۱۰ میلیون مؤدی، شناسایی بیش از ۱۸.۸ میلیون پذیرنده بانکی و الصاق بیش از ۹.۳ پذیرنده به سازمان مالیاتی بود.

همچنین سمت های قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و امور مجامع شرکت مادرتخصصی توانیر، معاون وزیر نیرو در برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، مشاور اقتصادی وزیر نیرو، دبیر کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران، نماینده کشور در شورای جهانی انرژی و مشاور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.

۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 41302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha