ضرورت افزایش سرمایه صندوق نوآوری در راستای حمایت از دانش بنیان‌ها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بر ضرورت افزایش سرمایه صندوق تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم افزایش سرمایه صندوق را از سوی صندوق توسعه ملی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر علی وحدت چهارشنبه شب در نشست هماهنگی حمایت شبکه بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که به صورت آنلاین و حضوری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و دکتر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد،گفت: در صندوق نوآوری و شکوفایی ابزارهای مختلفی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بکار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این ابزارها، استفاده از شبکه بانکی است، گفت: طی ارزیابی های صندوق نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان به سیستم بانکی بدهی ندارند و این نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش‌بنیان برای سیستم بانکی بهترین مخاطب در شرایط بد اقتصادی کشور محسوب می شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: از سال۹۷ تاکنون شرکتهای دانش بنیان رشد زیادی داشتند که این جهش مدیون همکاری با شبکه های بانکی است.

وی ادامه داد: اگر حمایت شبکه بانکی نبود نمی‌توانستیم اثر بخشی تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان را داشته باشیم.

وحدت افزود: امیدواریم بتوانیم افزایش سرمایه صندوق را از سوی صندوق توسعه ملی داشته باشیم.

به گفته وی، آن زمان که اعتبارات صندوق ۳ هزار میلیارد تومانی بود، عدد قابل توجهی به شمار می رفت اما اکنون نیاز است که سرمایه این صندوق افزایش یابد.

وحدت تاکید کرد: امیدواریم با تلاش برای تامین اعتبارات این صندوق مسیر حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات ادامه یابد.

۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 1986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha