یک خبر عجیب در بازار ارز؛دلار تا کی در مرز ۵۰ هزار تومان مقاومت می کند؟

عده‌ای از تحلیلگران بر این باورند که کریدور جدید نوسان شاخص ارزی در حال شکل‌گیری است و کانال‌های ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی را حد و مرز این کریدور می‌دانند. به عقیده این افراد بررسی رفتار نرخ شاخص ارزی نشان می‌دهد که هم اکنون حمایتی در میان معامله‌گران بازار در مقابل عبور نرخ شاخص ارزی از مرز ۵۰ هزار تومان وجود دارد که مانع از افت قیمت بیشتر این ارز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد : نرخ شاخص ارزی در معاملات نخستین روز کاری هفته جدید افزایشی شد و به مرز ۲ کانال ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی رسید. این در حالی است که پس از جبران نوسانات افزایشی نوروزی نرخ ارز، قیمت دلار چند روزی است که در حال رفت و آمد میان سطوح قیمتی کانال‌های مذکور است. عده‌ای از تحلیلگران بر این باورند که کریدور جدید نوسان شاخص ارزی در حال شکل‌گیری است و کانال‌های ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی را حد و مرز این کریدور می‌دانند. به عقیده این افراد بررسی رفتار نرخ شاخص ارزی نشان می‌دهد که هم اکنون حمایتی در میان معامله‌گران بازار در مقابل عبور نرخ شاخص ارزی از مرز ۵۰ هزار تومان وجود دارد که مانع از افت قیمت بیشتر این ارز می‌شود.

3 copy

از سوی دیگر سیگنال‌های افزایشی جدیدی نیز به بازار وارد نشده تا زمینه‌ساز ورود نرخ دلار به کانال‌های بالاتر شود. در نتیجه می‌توان گفت که در صورت عدم انتشار اخبار سیاسی جدید یا عدم افزایش سطح تزریق‌های بازارساز به معاملات ارزی، قیمت دلار در سطوح قیمتی دو کانال مذکور خواهد ماند. در این میان طی معاملات دو روز گذشته نرخ اسکناس آمریکایی در معاملات رسمی مرکز مبادله کشور از حالت فریز خارج شده و در حال نوسان است. قیمت هر برگ دلار رسمی که از روزهای پایانی سال گذشته در رقم ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شد از معاملات روزهای پایانی هفته گذشته مجددا شروع به نوسان کرد و هم اکنون به رقم ۴۰ هزار و ۶۳۹ تومان رسیده است.

یک خبر عجیب

روز گذشته خبرگزاری میدل‌ایست‌آی به نقل از مقامات عراقی در گزارشی ادعا کرد: ایران که با خرید دلار آمریکا در بازار سیاه عراق ضرر شدیدی کرده، اکنون دولت عراق را برای پرداخت بدهی‌های خود به تهران از طریق کانال‌های رسمی تحت فشار قرار داده است. به ادعای این رسانه انگلیسی، ایران برای تبدیل دینارهای عراقی به دلار هزینه زیادی می‌کند. کارشناسان بر این‌باورند که در صورت صحت خبر مذکور این امر مستقیما به سود رابط‌ها و دلالان تمام شده و از سوی دیگر از حجم درآمدهای ارزی کشور نیز به میزان قابل توجهی می‌کاهد.

شروع سبز بازار ارز

دیروز شنبه ۱۹ فروردین روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در معاملات روزهای پایانی هفته گذشته در میانه‌های نیمه نخست کانال ۵۰ هزار تومانی معامله می‌شد در ساعات نخست بازار روز گذشته در سطوح قیمتی مرز ۲ کانال ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی به فروش رسید. نرخ ارز مذکور تا ساعات انتهایی بازار در روز گذشته نوسان جدیدی نداشت و در نهایت با حدود ۶۵۰تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه به رقم ۵۱ هزار تومان رسید. گفتنی است که سکه طلا در بازار شنبه مسیر دلار را دنبال نکرد و هر قطعه سکه ضرب امامی در پایان معاملات دیروز با حدود ۱۰۸هزار تومان کاهش نسبت به نرخ پیشین به رقم ۳۱میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید.

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۲
کد خبر: 41201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      بانک مرکزی خبر ضرر نبدیل دینار به دلا و تکذیب کرده . حقیقت داره .ضرر به مال مردم خورده ن بانک .