صرافی‌ها باید ساماندهی شوند/ اگر فعالیت ثبتی ندارند چه دلیلی دارد که اصلا باز باشند؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: شبکه صرافی‌ها باید در خدمت مصالح اقتصادی و ارزی کشور باشد و بانک مرکزی نیز در همین جهت تلاش کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، «فرشاد پرویزیان» در گفتگو با ایرنا، اقدام بانک مرکزی برای ساماندهی صرافی‌ها را اقدام درستی خواند و گفت: این که بانک مرکزی می‌گوید برخی از صرافی‌ها فعالیت خود را در سامانه ارز سنا ثبت نکرده‌اند و به همین دلیل باید ساماندهی و نظارت شود، حرف درستی است و باید برای انجام آن قدم برداشت.

وی تاکید کرد: اگر صرافی در حال کارکردن است باید فعالیت خود را به صورت شفاف و قانونی ثبت کند. اگر صرافی مشغول به فعالیت است اما آن را در سامانه ثبت نمی‌کند، ممکن است این ظن به وجود بیاید که مشغول کار غیرشفاف دیگری است. به همین دلیل تمام واحدهای اقتصادی به خصوص صرافی‌ها باید ساماندهی شوند و اگر فعالیت ثبتی ندارند چه دلیلی دارد که اصلا باز باشند؟

پرویزیان تأکید کرد: اگر به این موضوع اداری و مقرراتی نگاه نکنیم باید بگویم در شرایط تحریمی، آن چیزی که به داد کشور می‌رسد شبکه صرافی‌ها است و نباید آن را تخریب کرد. باید کار را طوری پیش برد که شبکه صرافی در خدمت مصالح اقتصادی و ارزی کشور باشد، بانک مرکزی نیز باید در این جهت تلاش کند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اما اگر شبکه صرافی اینگونه در خدمت مصالح بانک مرکزی باشد که ارز را با نرخی که ما می‌گوییم، به جایی که ما می‌گوییم بدهید و نرخ غیررسمی ارز را هم به رسمیت نشناسد این معنی را می‌دهد که ممکن است راه دستیابی عده‌ای به دلار ارزان قیمت باز شود و قیمت دلار در بازار آزاد نیز بالا برود.

۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۸
کد خبر: 41124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha