شاخص بورس منفی ماند

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۲ اسفندماه) با یک هزار و ۵۷۱ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۷۸۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن با ۵۴۶ واحد کاهش به ۵۳۹ هزار و ۱۰۴ واحد و شاخص قیمت با ۳۲۳ واحد افت به ۳۱۹ هزار و ۴۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۳۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۳۰۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۸۷ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۲۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۰۹ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۱۵۵ واحد، کاما (باما) با ۱۲۷ واحد و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با ۱۲۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۳۵ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۵۳۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۶۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۶۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سیمن اردستان (اردستان)، ایران خودرو (خودرو)، سرمایه گذاران توسعه آذربایجان (وآذر) و سیمان آبیک (سآبیک) و زامیاد (خزامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱ واحد کاهش داشت و به ۲۲ هزار و ۷۰۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۹۳۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۳۴ هزار و ۳۹۹ نوبت بود.

پلیمر آریا ساسول (آریا)، پویا زرکان آق دره (فزر)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، پالایش نفت شیراز (شراز) تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و کلر پارس (کلر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، توکاریل (توریل)، بانک دی (دی)، بیمه کوثر (کوثر) و پخش البرز (پخش) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 40345
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha