پیشتازی استقلال با عبور از پیکان + فیلم

پیکان در ورزشگاه دستگردی میزبان استقلال تهران است و امیدوار است با پیروزی در این مسابقه همچنان به روند خوب خود در این هفته‌ها ادامه دهد و در جدول رتبه‌های بهتری را در اختیار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آبی‌های پایتخت در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی موفق به باز کردن دروازه پیکان شدند. در شروع بازی بازیکنان استقلال حملات خطرناکی را تدارک دیدند و در دقیقه ۱۱ روی کار تیمی خوب و تکنیک فردی مهدی قائدی، موفق شدند دروازه پیکان را باز کنند. در ادامه بازی به شکل متعادلی دنبال شد، ولی پیکان با وجود تدارک حملات موفق نشد خطری جدی روی دروازه استقلال ایجاد کند. جدی‌ترین موقعیت خودروسازان در نیمه اول روی شوت شرزود تمیروف خلق شد، اما حسینی با واکنش مناسب مانع از باز شدن دروازه آبی‌ها شد. مدافعین آبی هم بازیکنان جوانان پیکان را کنترل کردند و اجازه بازی‌سازی را به آنها ندادند و در نهایت نیمه اول با تک گل مهدی قایدی به پایان رسید.
نیمه دوم بازی بازیکنان استقلال با ارائه یک بازی حساب‌شده و برتر تسلط خود را حفظ کردند و ریکاردو ساپینتو با تعویض به موقع زهر حملات پیکان را گرفت. صالح حردانی بازیکن تعویضی دقایقی بعد از حضور در زمین با یک ضربه بیرون پا و از پشت محوطه، برای بار دوم دروازه پیکان را باز کرد تا استقلال با آرامش خاطر و اختلاف دو گل بازی را به پایان ببرد.

فیلم خلاصه بازی را ببینید:

روز: دوشنبه
تاریخ: ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
ساعت: ۱۴
ورزشگاه: دستگردی تهران
داوران: بیژن حیدری، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و سعید زیبا، داور چهارم: فرزاد منصوری
ناظر داوری: سعید بطحایی

1801293

پیکان:
رشید مظاهری، محمد کاظمی، بهروز نوروزی، میلاد بدرقه، امیر طاهر، علی رمضانی (71 محمدجواد آزاده)، منصور باقری (71 مهدی لیموچی)، رضا ثابت ایمانی، مهدی لطفی، شرزود تمیروف، ساسان حسینی (۸۶ علی زارع)
سرمربی: مجتبی حسینی

استقلال:
سیدحسین حسینی – عارف غلامی – رافائل سیلوا (۶۵ صالح حردانی) – کوین یامگا – جعفر سلمانی – روزبه چشمی – سعید مهری (۸۹ آرمان رمضانی) – آرش رضاوند – مهدی قایدی (۸۹ رضا میرزایی) – محمد محبی ( ۹۰ زبیر نیک نفس) –ارسلان مطهری ( ۶۴ امید حامدی‌فر)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

کارت زرد:
استقلال: مهدی قایدی(23)
پیکان: شرزود تمیروف (۴۱)-امیر طاهر (۴۵)-ساسان حسینی (۶۳)

کارت قرمز:
پیکان: محمدجواد آزاده (95)

شرح گل:
پیکان صفر - استقلال یک (دقیقه 9: مهدی قایدی): پاس رضاوند به نزدیکی‌های جناح چپ در محوطه پیکان به مهدی قائدی رسید و او با حرکت در عرض و ضربه پر قدرت و دقیق توپ را به تور رساند و شیرجه بلند رشید مظاهری را بی‌اثر کرد.

پیکان صفر - استقلال دو (دقیقه 84: صالح حردانی): خطای ثابت ایمانی روی جعفر سلمانی باعث شد ضربه ایستگاهی چسبیده به جناح راست محوطه پیکان به استقلال برسد. مهری توپ را به درون محوطه فرستاد اما توپ با برخورد به بازیکن استقلال به نزدیکی‌های نقطه پنالتی رسید و شلیک بازیکن استقلال را مظاهری برگشت داد. توپ برگشتی پشت محوطه به حردانی رسید تا با ضربه بیرون پا رشید مظاهری را تسلیم کند.

لحظات حساس:
دقیقه ۵: ضربه پرقدرت و از راه دور تمیروف با پای چپ به سمت دروازه استقلال با واکنش درازکش حسینی در اختیار دروازه‌بان استقلال قرار گرفت.
دقیقه ۲۰: کار ترکیبی زیبای بازیکنان استقلال منجر به ورود قائدی به محوطه پیکان و پاس کات‌بک او شد اما توپ بعد از برخورد با بازیکن پیکان در اختیار مظاهری قرار گرفت. بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند توپ با دست بازیکن پیکان برخورد داشته، اما داور دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه ۲۷: تمیروف باز هم با پای چپ و از نزدیکی‌های محوطه استقلال ضربه پرقدرتی را به سمت دروازه حسینی زد، اما توپ به شکل خطرناکی با اختلاف کمی از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰: ضربه ایستگاهی برای بازیکنان پیکان و از فاصله تقریبا ۳۰ متری به سمت دروازه استقلال زده شد، اما سیدحسین با شیرجه به سمت چپ خود توپ را دفع کرد.
دقیقه ۳۵: خطا روی قایدی در نزدیکی‌های محوطه پیکان باعث شد سعید مهری پشت توپ قرار بگیرد. ارسال او به نزدیکی‌های شش قدم رسید، اما ضربه سر محبی با جای‌گیری خوب مظاهری در اختیار او قرار گرفت.
دقیقه ۴۶: محمد محبی از راه دور و پای راست به سمت دروازه مظاهری شلیک کرد، اما رشید با واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد. در برگشت روی ضربه کرنر قایدی به سمت دروازه پیکان شوت زد؛ ولی توپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: اشتباه عجیب سیلوا در دور کردن توپ در درون محوطه استقلال باعث شد توپ درست پشت محوطه به ثابت ایمانی برسد و او با پای راست به سمت دروازه حسینی شلیک کرد. اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه ۶۲: مهدی قائدی با کنترل خوب توپ وارد محوطه پیکان شد و پاس کات‌بک او در موقعیت مناسب و مقابل دروازه پیکان به محبی رسید، اما ضربه او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۲: پاس بلند برای قائدی به زمین پیکان، مهدی را در موقعیت تک به تک قرار داد. قائدی با سرعت فاصله نیمه زمین تا محوطه پیکان را طی کرد و وارد محوطه شد، اما ضربه او به شکل خطرناکی به تور کنار دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه ۷۶: فرار قائدی از جناح چپ و ورود او به محوطه قایدی را در موقعیت تک به تک قرار داد، اما مظاهری با خروج به موقع توپ را درازکش را در اختیار گرفت.

بهترین بازیکن:
مهدی قائدی بارها خط دفاعی پیکان را به خطر انداخت. شماره ۲۰ آبی‌ها در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی گل نخست بازی را به ثمر رساند و فشار روانی استقلال را کم کرد. در ادامه او دوبار روی ضدحملات با مظاهری تک به تک شد، اما موفق به باز کردن دروازه پیکان نشد. اما عملکرد قائدی بدون شک نقشی ویژه در پیروزی استقلال داشت.

1801300

اتفاق ویژه:
استقلال موفق شد چهار بازی پیاپی را با پیروزی پشت سر بگذارد و در این دیدارها ۱۲ مرتبه دروازه رقبا را باز کند.

حواشی:
* بعد از تاخیر در برگزاری بازی به دلیل وضعیت بد هوا امروز هوای آفتابی و مطلوبی برای برگزاری وجود دارد.

* کیفیت زمین دستگردی راضی‌کننده است، اما خیس بودن بعضی از بخش‌های زمین به ویژه مقابل دروازه‌ها باعث اعتراض سیدحسین حسینی شد.

* ورودی بازیکن به زمین پوشیده از برف بود و با پارو کردن آن مسیر ورود بازیکنان به زمین هموار شد.

* بعد از گذشت حدود نیم ساعت از زمان گرم کردن ساپینتو از زمین بازدید کرد و چهره‌اش گویای عدم رضایت از وضعیت کلی بود اما به نکته خاصی اشاره نکرد.

* در زمان گرم کردن انتظار این می‌رفت که رشید و سیدحسین خوش و بشی با یکدیگر داشته باشند اما این اتفاق نیفتاد.

* به نظر امروز یکی از شلوغ‌ترین روزهای جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه دستگردی است و تعداد زیادی از اصحاب رسانه برای پوشش این دیدار به دستگردی رفته‌اند، اما روی سکوهای ورزشگاه تقریبا هواداری دیده نمی‌شود و به نظر ضوابط باعث شده هواداران زیادی نتوانند بازی تیمشان را از نزدیک ببینند.

* بازیکنان استقلال هنگام ورود به زمین بنری به یاد کشته‌شدگان زلزله اخیر در دست داشتند و پیش از شروع بازی بازیکنان دو تیم روی خط دایره میانی زمین جمع شدند و به کشته‌شدگان زلزله اخیر ادای احترام کردند.

* استقلال این بار با پیراهن سفید مقابل پیکان به میدان رفته است.

* رشید مظاهری لحظاتی پیش از شروع بازی با بهزاد غلامپور و دیگر بازیکنان استقلال خوش و بش کرد.

* مهدی مهدی‌پور هم به دلیل مصدومیت از روی سکوها به تماشای بازی نشسته است.

* اعضای تیم نود ارومیه شامل مدیرعامل، کادر سرپرستی و فنی این تیم در ورزشگاه دستگردی حضور دارند تا از نزدیک شاهد بازی تیم پیکان باشند.

* در دقیقه ۶۵ بازی زمان تعویض رافائل سیلوا این بازیکن تصور این را داشت که به اشتباه به خارج از زمین فراخوانده شده اما ساپینتو با اشاره به او نام او را تایید کرد و سیلوا از زمین خارج شد.

* محمدجواد آزاده در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم در فاصله یک دقیقه دو کارت زرد گرفت و از زمین مسابقه اخراج شد.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 39304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha