سامسونگ از سیستم امنیتی جدید مبتنی بر بلاکچین رونمایی کرد

شرکت سامسونگ یک سیستم امنیتی مبتنی بر بلاکچین را برای ایمن‌سازی دستگاه‌ها در شبکه خود معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این شرکت با استفاده از فناوری بلاکچین به افزایش امنیت محیط‌های چند دستگاهی کمک می‌کند و به هر دستگاه اجازه می‌دهد تا بر اطلاعاتی که به آن دسترسی دارد نظارت کند و آن‌ها را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارد.

استفاده از فناوری بلاکچین

سامسونگ یک سیستم امنیتی جدید مبتنی بر بلاکچین را معرفی کرده که برای ارتقای پروتکل‌های امنیتی همه دستگاه های هوشمند این شرکت طراحی شده است. ناکس ماتریکس (Knox Matrix)، راه‌حل امنیتی مبتنی بر بلاکچین سامسونگ برای استفاده‌های بین دستگاهی است. ناکس ماتریکس همه دستگاه‌های این شرکت را پوشش می‌دهد، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی در شبکه سامسونگ.

ناکس ماتریکس به عنوان راهی برای افزایش امنیت دستگاه‌های هوشمند این شرکت عمل خواهد کرد. سامسونگ هنوز جزئیات نحوه عملکرد این سیستم را فاش نکرده، اما اضافه کرده است که دستگاه‌های هوشمند مختلف در یک شبکه بهم متصل می‌شوند و امنیت از طریق «نظارت متقابل چند لایه» افزایش می‌یابد. این شرکت ادعا می‌کند استفاده از تلفن متصل به هر دستگاه دیگری مانند تلویزیون هوشمند، دستگاه‌ها را ایمن‌تر می‌کند.

افزایش امنیت دستگاه‌ها

این شرکت اعلام کرد هدف اصلی Knox Matrix افزایش امنیت یک محیط چند دستگاهی است و در پستی توضیح داد: Knox Matrix سامسونگ به‌عنوان یک سیستم بلاکچین خصوصی برای هر کاربر عمل می‌کند، و در آن امنیت دستگاه‌های متصل از طریق نظارت متقابل چند لایه تأمین می‌شود. در محافظت از خانه‌های هوشمند کاربران در برابر دسترسی غیرمجاز و آسان‌تر کردن فرآیند ورود به سیستم، ناکس ماتریکس اعتبارنامه‌ها را دستگاه به دستگاه به اشتراک می‌گذارد و از اطلاعات حساس حتی بین دستگاه‌های مورد اعتماد محافظت می‌کند.

تسهیل فرایند ورود

این شرکت همچنین اضافه کرد راه حل ناکس ماتریکس به ساده کردن فرایند ورود به سیستم در دستگاه‌ها کمک می‌کند. به این دلیل که وضعیت ورود به سیستم به طور خودکار در سراسر شبکه توزیع می‌شود. در عین حال، این راه حل از اطلاعات حساس همه دستگاه‌های موجود در شبکه محافظت می‌کند. در این اطلاعیه آمده است، دستگاه‌های سامسونگ شما چه مبتنی بر اندروید باشد چه سایر سیستم‌عامل‌ها، ناکس ماتریکس یک کیت امنیتی یکپارچه به شما ارائه می‌دهد.

سامسونگ هنوز تاریخ راه اندازی و مشخصات این سیستم را ارائه نکرده است.

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 34123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha