بلاکچین ترا برای بار دوم به حالت تعلیق درآمد!

پس از اینکه استیبل کوین ترا UST در اوایل این هفته ارزش دلاری خود را از دست داد، ارز دیجیتال لونا سقوط آزاد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، پس از کاهش نزدیک به ۱۰۰ درصد از ارزش لونا در هفته گذشته، اعتبارسنج ترا اعلام کرد که بلاکچین را متوقف خواهد کرد.

بر اساس توییتی از حساب رسمی ترا، اعتبارسنج‌ها «تصمیم گرفتند زنجیره ترا را متوقف کنند تا از حملات حاکمیتی پس از تورم شدید شبکه و کاهش قابل توجه هزینه حمله جلوگیری کنند».

به عبارت دیگر، با توجه به کاهش چشمگیر قیمت توکن حاکمیتی لونا، پتانسیل حمله مهاجمان به شبکه بلاکچین بیشتر شد.
 

در نقل قول بعدی، ترا نوشت این یک قطعی موقت خواهد بود:تأییدکنندگان در حال اعمال راه‌حلی برای غیرفعال کردن نمایندگی‌های بیشتر هستند. آن‌ها برای راه‌اندازی مجدد شبکه ظرف چند دقیقه هماهنگ خواهند شد.

توسعه‌دهندگان ترا تقریباً یک ساعت و نیم بعد اعلام کردند که بلاکچین تولید بلاک را از سر گرفته است، البته با غیرفعال شدن اشتراک در شبکه.

لونا در حال حاضر با قیمتی حدود ۰.۰۱ دلار به ازای هر سکه کاهش شدیدی را نسبت به قیمت بیش از ۸۱ دلاری خود در همین یک هفته پیش تجربه کرد. این یک کاهش ۹۹.۹۹ درصدی در هفته گذشته است، اگرچه بیشتر این افت قیمت فقط در سه روز گذشته رخ داده است.

آزمایشگاه های Terraform – خالقان ارز لونا و UST – از مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها با هدف نجات اکوسیستم ترا پس از فروپاشی هر دو سکه پرده برداری کردند.

Terraform Labs گفت که هر UST باقیمانده در استخر جامعه و هر UST که روی اتریوم اجرا می‌شود را می‌سوزاند و ۲۴۰ میلیون دلار ارز لونا را به اشتراک می‌گذارد تا از حملات احتمالی حاکمیتی جلوگیری شود. حرکت برای توقف بلاکچین به طور مشابه برای جلوگیری از چنین حملاتی طراحی شده است.

ناظران صنعت کریپتو برداشت‌ خوبی از این اعلامیه نداشتند. کوبی (Cobie) یکی از اعضای اصلی جامعه کریپتوی توییتر، که میزبان پادکست UpOnly بود، این حرکت را در توییتر احمقانه خواند.
کوبی ادامه داد:برنامه آن‌ها این است که اجازه دهند ابر تورم لونا بدهی UST را از بین ببرد، اما امنیت زنجیره‌ای لونا کاهش می‌یابد زیرا تورم فوق‌العاده قیمت آن را کاهش می‌دهد. پس این زنجیره حتی به اندازه کافی برای ادامه برنامه بهبودی خود ایمن نیست؟

پیتر مک کورمک، مجری پادکست What Bitcoin Did، با توصیف آن به زبان فوتبالی، گفت:دقیقه ۸۹ است، آنها ۴۳۲-۰ باخته‌اند و می‌خواهند با توپ فرار کنند.

توقف بلاکچین ترا برای بار دوم در بیست و چهار ساعت

به گزارش The Block، ترا در توییتی که در ساعت ۱۰:۱۳ شب به وقت شرقی ارسال شد، گفت بلاکچین آن «به طور رسمی در بلوک ۷۶۰۷۷۸۹ متوقف شده است». اعتبارسنج‌ها شبکه را متوقف کرده است تا طرحی برای بازسازی آن ارائه دهند. این بلاکچین برای اولین بار در ۱۲ می به دلیل ترس از آسیب‌پذیر شدن آن در برابر حمله متوقف شده بود.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 28103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha