مدال طلای ناهید کیانی و حسین لطفی در تکواندوی کشورهای اسلامی

۴ نماینده ایران در روز نخست تکواندوی مردان و زنان بازی‌های کشورهای اسلامی صاحب ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان نخستین روز از رقابت‌های تکواندوی بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه، مهدی حاج موسایی در ۵۴- و حسین لطفی در ۵۸- کیلوگرم در بخش مردان و  ناهید کیانی در ۵۳- و نسترن ولی‌زاده در وزن ۵۷- کیلوگرم در بخش زنان به میدان رفتند که حاصل آن ۲ مدال طلا و ۲ برنز بود.

در وزن ۵۴- کیلوگرم که ۱۶ تکواندوکار حضور داشتند، مهدی حاجی موسایی ابتدا  به مصاف «خدابردیف» از ازبکستان رفت و ۲ بر یک پیروزشد و در دور بعد نیز با برتری برابر «چان وان تان» از مالزی در ۲ راند به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی  در این مرحله مقابل «دنیز» دارنده مدال برنز اروپا در سال ۲۰۲۲ با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و به مدال برنز رسید.

حسین لطفی در وزن ۵۸- کیلوگرم در دور نخست به دلیل حاضر نشدن رقیب خود از ساحل عاج به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل حریف خود از افغانستان صاحب برتری شد. وی سپس مقابل سمیرخان از قزاقستان به برتری رسید. لطفی در نیمه نهایی نیز مقابل ماگومداف از آذربایجان پیروز شد و در فینال این رقابت‌ها نیز ۲ بر صفر از سد پولات از ترکیه گذشت و به مدال طلا رسید.

در وزن ۵۳- کیلوگرم دختران، ناهید کیانی در اولین مبارزه برابر مونیس اویماتوا از تاجیکستان به برتری رسید. وی در دومین مبارزه مقابل منیره عبدالواحد از عربستان دو بر یک صاحب پیروزی شد. وی در راند اول با حساب ۱۰ بر ۴ پیروز شد اما در راند دوم  ۱۶ بر ۱۵ شکست خورد و در نهایت در راند سوم ۱۴ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد.کیانی در این مرحله نیز مقابل چاروسا مایوموا از ازبکستان ۲ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. وی در فینال نیز مقابل اومایما ال‌بوشی از مراکش ۲ بر صفر پیروز شد و به مدال طلای این مسابقات رسید.

همچنین نسترن ولی زاده در وزن ۵۷- کیلوگرم، پس از یک دور استراحت، «کامیلا آیموک آشیوا» از قزاقستان را ۲ بر صفر شکست داد. نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی و در پیکار با «کبرا آیگل» از کشور ترکیه دارنده مدال برنز المپیک توکیو و نقره جهان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و به مدال برنز رسید.

برنامه و نتایج کامل همه رشته‌ها در بازی‌های کشورهای اسلامی؛قونیه - ترکیه ۲۰۲۲ + جدول رده بندی

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 31511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha