قطع همکاری سرمربی ایرانی با تیم ملی آذربایجان

رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان به صورت رسمی با فدراسیون این کشور قطع همکاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رضا مهماندوست سرمربی و پیشکسوت تکواندو کشورمان ۱۲ سال پیش در دوران ریاست سید محمد پولادگر در اعتراض به مشکلات پیش آمده در آن مقطع از سرمربیگری تیم ملی تکواندو ایران استعفا کرد و پس از مدت ها و در سال ۱۳۹۳ هدایت تیم ملی تکواندو آذربایجان را برعهده گرفت. وی پس از اینکه سکاندار تکواندو کشور جمهوری آذربایجان شد، توانست نخستین مدال طلای تکواندو آذربایجان را در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه و در سال ۲۰۱۷ برای این کشور بدست بیاورد.

افتخارات مهماندوست در ادامه فعالیت خود در این کشور به اندازه ای زیاد شد که چندین بار از سوی مقامات عالی رتبه این کشور مورد تجلیل قرار گرفت. کسب یک مدال طلا و دو برنز در المپیک ۲۱۰۶ ریو، قهرمانی در پنجمین دوره مسابقات کاپ اروپا در سال ۲۰۱۷ گوشه ای از افتخارات مهماندوست با تیم ملی تکواندو کشور آذربایجان است.

همچنین قهرمانی بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵، قهرمانی جام‌ جهانی ۲۰۱۵ مکزیک، کسب یک مدال طلا و دو برنز در المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمانی پنجمین دوره مسابقات کاپ اروپا در سال ۲۰۱۷ افتخارات این سرمربی ایرانی در تیم‌ ملی تکواندوی جمهوری‌ آذربایجان به‌ شمار می‌رود. سرمربی ایرانی تیم‌ ملی تکواندو آذربایجان در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ از سوی فدراسیون جهانی تکواندو به‌ عنوان بهترین سرمربی مرد جهان انتخاب شده بود.

قطع همکاری سرمربی ایرانی با تیم ملی آذربایجان

اما در نهایت مهماندوست با تمام افتخاراتی که با تیم ملی تکواندو آذربایجان داشت، خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در مقطعی با فدراسیون تکواندو آذربایجان به مشکل خورد و برای مدتی با این فدراسیون قطع همکاری کرد. دلیل اصلی قطع همکاری مهماندوست با فدراسیون تکواندو آذربایجان این بود که آنها دیگر مثل سابق تکواندو کشور خود را از لحاظ مالی حمایت نمی کردند و حتی بازیکنان نیز حاضر به ادامه همکاری با این فدراسیون نبودند.

پس از این ماجرا مسئولان فدراسیون تکواندو آذربایجان یک بار دیگر با مهماندوست وارد رایزنی شدند و او را راضی کردند تا دوباره هدایت تیم ملی تکواندو آذربایجان را برعهده بگیرد. حالا این روزها شنیده شده که مهماندوست پس از یک سال و پس از پایان مسابقات جهانی باکو که ماه گذشته در این کشور برگزار شد به صورت رسمی با فدراسیون تکواندو آذربایجان قطع همکاری کرده است.

رضا مهماندوست در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس ضمن تایید قطع همکاری با تکواندو این کشور، اظهار داشت: پس از پایان مسابقات قهرمانی جهان بخاطر مشکلات فراوانی که وجود داشت، اعلام کردم دیگر تمایلی به همکاری با فدراسیون تکواندو آذربایجان ندارم، به همین دلیل آنها سرمربی تیم ملی جوانان را همراه با تیم ملی تکواندو بزرگسالان به مسابقات قهرمانی اروپا اعزام کردند.

۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳
کد خبر: 44234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha