ریاض میزبان ششمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی شد

درخاتمه مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ریاض میزبان ششمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی ۲۰۲۵ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دوازدهمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شهر ریاض برگزار شد که طبق رای اعضای مجمع این شهر به‌عنوان میزبان دوره بعدی بازی‌های کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۵ انتخاب شد.

دوازدهمین مجمع عمومی فدراسیون ورزشی کشورهای اسلامی با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، روسا و نمایندگان بیش از ۵۰ کشور عضو در ریاض برگزار گردید.

در این نشست اعضای فدراسیون ورزش‌های همبستگی کشورهای اسلامی پس از بحث و بررسی‌های لازم شهر ریاض عربستان را به‌عنوان میزبان ششمین دوره این بازی‌ها در سال ۲۰۲۵ انتخاب کردند و مصوب شد تا انتخابات فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی نیز هم‌زمان با این بازی‌ها برگزار شود.

همچنین در این نشست تغییراتی در اساسنامه فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی در زمینه نحوه انتخاب اعضای هیات اجرایی، انتخاب اعضای کمیسیون‌ها، شرایط انتخاب میزبان و برخی موارد دیگر صورت پذیرفت و مورد تایید و تصویب اعضا قرار گرفت و بودجه سال ۲۰۲۴ این فدراسیون نسبت به سال ۲۰۲۳ دوبرابر افزایش یافته و دولت عربستان بر پرداخت آن تایید کرد.

از دیگر تصمیمات این نشست تغییر لوگوی فدراسیون بود که مصوب شد لوگوی فدراسیون ورزش‌های همبستگی کشورهای اسلامی تغییر کرده و طرح‌های نهایی پیشنهادی برای کشورهای عضو ارسال و در نهایت پس از تایید نهایی جایگزین لوگوی قبلی شود.

در این نشست فرصتی به مسئولان کمیته ملی المپیک فلسطین داده شد تا در خصوص جنگ غزه و وضعیت پیش آمده توضیحاتی ارائه دهند که نماینده فلسطین ضمن اشاره به شهادت ۷۷ وررزشکار فلسطینی در حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس و زخمی شدن ۳۰۰ ورزشکار دیگر در این حملات، خواهان حمایت جامعه ورزش کشورهای اسلامی از مردم غزه شد تا صدای مظلومیت خواه آن‌ها در عرصه جهانی باشند.

پس از خاتمه این مجمع، از سوی مسئولان کشور عربستان، برخی روسا، مسئولان و نمایندگان کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون‌های جهانی در مراسم افتتاحیه سعودی گیمز این کشور که در رشته‌های المپیکی و پارالمپیک برگزار می‌شود، حضور یافتند.

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 49564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha