لونا، طلایه‌دار بازار در صعود روز گذشته/آیا فصل آلت کوین ها در راه است؟

قیمت لونا (LUNA) به عنوان رمزارز بومی شبکه ترا (Terra) در روز گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش یافت که بیانگر عملکرد بهتر آن نسبت به بقیه بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. این رمزارز در حال حاضر با قیمتی در حدود ۹۴ دلار معامله می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان نیز پس از باز پس گیری سطح ۴۰,۰۰۰ دلار همچنان به صعود خود ادامه داد و در زمان نگارش این خبر با قیمتی در حدود ۴۱,۵۰۰ دلار معامله می شود. بیت کوین در دو روز گذشته به زیر سطح ۳۹,۰۰۰ دلار سقوط کرد و به پایین ترین قیمت خود در بیش از یک ماه گذشته رسید.
بزرگ‌ترین آلت‌کوین‌ها، از جمله اتریوم نیز با رشد همراه بوده اند. کاردانو (ADA) علیرغم صعود، برای بار دیگر جایگاه خود در بازار را به لونا داده و از نظر ارزش بازار در رتبه پس از آن قرار گرفته است.
استیبل کوین شبکه ترا یعنی UST، محبوب‌ترین استیبل کوین الگوریتمی، اخیراً از نظر ارزش بازار از دلار بایننس (BUSD) پیشی گرفته است. این استیبل کوین اکنون جایگاه سوم استیبل‌کوین‌های بازار را در اختیار دارد و پس از تتر (UST) و USDC قرار گرفته است.

علیرغم اینکه لونا در ماه ژانویه عملکرد ضعیفی داشت، با ایجاد یک ذخیره استیبل کوین با بیت کوین توسط بنیاد لونا (LFG) در ماه فوریه به یک رالی چشمگیر رفت.

کل موجودی ذخیره LFG در حال حاضر ۲.۴۱ میلیارد دلار است که بیت کوین ۶۹.۳ درصد از آن را تشکیل می دهد.

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 27397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha