تجار ترک خواهان حل مشکلات اقتصادی با عربستان شدند

گروه های تجاری برتر ترکیه خواهان بهبود روابط اقتصادی با عربستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، گروه‌های تجاری برتر ترکیه در روز شنبه از عربستان خواستند روابط تجاری بین دو کشور را بهبود بخشد. شرکت‌های ترکی با مشکلات فزاینده‌ای در تجارت با عربستان مواجه هستند.

عربستان سعودی و ترکیه سالهاست در مورد سیاست خارجی خود و رویکردشان نسبت به گروه‌های سیاسی اسلامی اختلاف دارند. قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در 2018 درگیری‌های بین دو طرف را تشدید کرده است.

هشت گروه بزرگ تجاری در ترکیه از جمله صادرکنندگان منسوجات طی بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کردند: «هرگونه اقدام رسمی و غیررسمی برای ممنوعیت تجارت بین دو کشور پیامدهای منفی برای روابط تجاری ما دارد و به ضرر اقتصاد هر دو کشور است.»

‏الجان الالجان، رئیس اتاق‌های بازرگانی غیر دولتی عربستان خواستار تحریم محصولات ترکیه در پاسخ به آنچه او ادامه دشمنی از طرف این کشور می خواند، شد.

گروه های تجاری ترکیه اعلام کردند: «ما در مورد رفتار تبعیض آمیز با شرکتهایمان از طرف عربستان بسیار متاسفیم و انتظار داریم مقامات عربستان اقدامات لازم را برای حل این مشکلات اتخاذ کنند.»

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 2698
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha