فعالیت کیف‌پول دوران ساتوشی پس از ۱۲ سال

با توجه به داده های ردیاب بلاک‌چین وال آلرت (Whale Alert)، یک کیف پول قدیمی حاوی ۵۰ بیت کوین برای اولین بار پس از ۱۲.۵ سال فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این بلاک در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۹ استخراج شد، تنها چند ماه پس از اولین تراکنش بیت کوین که در ژانویه ۲۰۰۹ انجام شده بود. در آن زمان بیت کوین اساسا بی‌ارزش بود، زیرا در آن زمان هیچ صرافی وجود نداشت. اولین دارندگان بیت کوین آن را برای سرگرمی می فرستادند بدون اینکه انتظار داشته باشند که به وسیله آن پول به دست آورند.

این کیف پول حتی پیش از آن ساخته شده بود که برنامه نویس لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz) تعداد عجیب ۱۰,۰۰۰ بیت کوین (معادل ۴۳۵ میلیون دلار کنونی) برای خرید دو پیتزا در ماه می ۲۰۱۰ خرج کند.
بیت کوین در نهایت در ۸ فوریه ۲۰۱۱ به قیمت مهم ۱ دلار آمریکا رسید. هرکسی که در آن زمان این کوین ها را دریافت کرد، توانسته است آنها را به ثروتی بالغ بر ۲.۱ میلیون دلار تبدیل کند.

اگرچه این آدرس زمانی ایجاد شد که ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق مرموز بیت کوین، هنوز در جامعه فعال بود، بعید است که او ارتباطی به این انتقال داشته باشد.

محتمل‌ترین توضیح این است که بالاخره فردی کلید خصوصی خود برای ذخیره چند میلیون دلاری بیت کوین را پیدا کرده است. برخی نیز حدس می زنند که صاحب آدرس پس از خروج از زندان این کیف پول را دوباره فعال نموده است.

در چند ماه گذشته موارد متعددی از فعال شدن کیف پول های قدیمی بیت کوین برای اولین بار پس از چندین سال وجود داشته است.

در ماه مه ۲۰۲۰ و پس از اینکه وال آلرت از کوین‌های کیف پولی که احتمالاً متعلق به ساتوشی بود مطلع شد، قیمت بیت کوین کاهش یافت. با این حال، بعداً مشخص شد که این انتقال به خالق بیت کوین مرتبط نبوده است.

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 26965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha