رشد  ۶ هزار و  ۸۶۸ شاخص کل بورس / افزایش عرضه در نیمه دوم معاملات + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۶ هزار و ۸۶۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۶۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را مثبت و پرتقاضا آغاز کرد، معاملات با لیدری خودرویی ها استارت خورد و در ادامه پالایشی ها و بانکی ها هم سوار بر موج تقاضا شدند، اما در نیمه دوم بازار شاهد افزایش عرضه ها در فضای کلی بازار بودیم که در نهایت رشد  ۶.۸۶۸ واحدی شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۱۵ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۶ هزار و ۸۶۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۶۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را مثبت و پرتقاضا آغاز کرد، معاملات با لیدری خودرویی ها استارت خورد و در ادامه پالایشی ها و بانکی ها هم سوار بر موج تقاضا شدند، اما در نیمه دوم بازار شاهد افزایش عرضه ها در فضای کلی بازار بودیم که در نهایت رشد  ۶.۸۶۸ واحدی شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش که با خبرهایی از شناسایی سودهای جالب در این گروه مواجه است، امروز از تقاضای مطلوبی برخوردار بود، نماد شپنا با ۶۰ میلیون صف خرید و نمادهای شبندر و شپنا هم به ترتیب در محدوده ۴ و ۲.۵ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

در بانکی ها که چشمشان به احیای برجام و شناسایی سود تسعیر ارز می باشد، نوسانات مثبت خوبی را داشتیم و در پایان نماد وبملت مماس بر صفر تابلو و نمادهای وبصادر و وتجارت در دامنه  ۴ و ۲ درصد مثبت معامله شدند، با وجود عرضه شدن صف نماد سامان، این سهم در پایان مماس بر آستانه بالای روزانه بسته شد، صف خرید نماد وپارس هم قرص و محکم پا بر جا ماند.

گروه پتروشیمی هم معاملاتی متعادل و با گرایشات منفی را تجربه کردند، نمادهای تاپیکو و فارس کمی بالاتر از صفر تابلو و نوری و زاگرس در محدوده ۳ درصد منفی به کار خود پایان دادند. خودرویی ها که به واسطه برنامه خروج دولت با اقبال همراه شده اند، امروز با افزایش نسبی عرضه ها مواجه بودند، نمادهای خساپا و خودرو که در دقایق اولیه بازار صف خرید داشتند در پایان به ترتیب در دامنه های مثبت ۱.۵ درصد و منفی ۲ درصد بسته شدند، در این میان صف خرید نمادهای وساپا و ورنا هم همچنان بدون عرضه باقی ماند.

در گروه فلزات اساسی و معدنی همسو با روند کلی حاکم بر بازار با برتری عرضه همراه بود و در پایان نمادهای فولاد و فملی در محدوده صفر تابلو معامله شدند.

نبض مثبت در گروه سیمان میتپید و نمادهای سمازن، سشمال و سیلام از صف خرید برخوردار بودند. گروه های دارویی و ساختمانی هم متعادل داد و ستد شدند. قندی ها هم افت نسبی قیمت را داشتند. نمادهای رمپنا و اخابر هم با صف خرید بسته شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد ثاخت در قیمت ۲.۰۳۵ریال و دامنه ۲.۵ درصد مثبت اشاره کرد.

رشد  ۶ هزار و  ۸۶۸ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۶ هزار و ۸۶۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۶۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۵۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۳۷۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷۴۷ هزار معامله به ارزش ۷ هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، شپنا، شبندر، شتران، رمپنا بیشترین تاثیر مثبت و سهام فملی، نوری بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شستا، خساپا، شپنا، شتران، فولاد، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۵۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۶ واحد رشد، رقم ۱۹هزار و ۶۹۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۱۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۸۴ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام کگهر، ارفع، ومهان، شراز بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، آریا، غصینو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، آریا، فزر، کرمان، گدنا، تجلی، فجهان است.

انتهای پیام. /

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 26822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha