کاردانو آماده عبور از اپتیمیسم اتریوم

در مارس ۲۰۲۲، پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز کاردانو (Cardano) شاهد بزرگ‌ترین و چشمگیرترین جریان ورودی به خزانه‌ها، ابزارهای سهامداری و سایر مکانیسم‌های خود هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، حساب محبوب و جامعه محور @cardano_whale آمار جالبی را در مورد پذیرش سریع کاردانو برای پروتکل های مالی غیرمتمرکز (دیفای) به اشتراک گذاشته است.
کاردانو بیشترین افزایش ارزش کل قفل شده (TVL) را در تمام پروتکل‌های دیفای سطح بالا ثبت کرده است. این امر اجازه می دهد تا رمزارز کاردانو (ADA) تنها در شش ماه پس از راه‌اندازی قراردادهای هوشمند، ۰.۲٪ از اکوسیستم جهانی دیفای را کنترل کند. به این ترتیب کاردانو به پیشی گرفتن از اپتیمیسم (Optimism)، یک راهکار مهم لایه ۲ برای مقیاس‌پذیری اتریوم (ETH)، نزدیک‌تر می‌شود. طبق داده های ردیاب DeFi Llama، مجموع کل ارزش قفل شده کاردانو به ۲۷۷ میلیون دلار رسیده است که افزایش ۱۵ درصدی در روز گذشته را نشان می دهد. این شاخص در دو هفته گذشته بیش از دو برابر شده است. در دو ماه گذشته، کل ارزش قفل شده اکوسیستم dApps آن نیز تقریباً ۱۰۰ برابر شد. طبق داده های DeFi Llama، پنج پروتکل مبتنی بر کاردانو در حال حاضر فعال هستند. کاردانو همچنین توسط یک برنامه چند زنجیره‌ای MuesliSwap همراه با پلتفرم نوظهور مبتنی بر بیت کوین کش SmartBCH استفاده می شود. بیش از ۹۹ درصد از کل ارزش قفل شده کاردانو توسط صرافی‌های غیرمتمرکز کریپتو Minswap (MIN) و Sundaeswap (SUNDAE) کنترل می‌شود. Muesliswap (MUESLI) و ADAX Pro (ADAX) نیز در این فهرست هستند.

۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
کد خبر: 26434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha