فعالیت کیف پول دوران ساتوشی پس از ۱۱ سال

بر اساس اعلام وال آلرت (Whale Alert)، یک کیف پول بیت کوین حاوی ۴۸۹ کوین برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، هر کسی که کنترل این آدرس را در دست دارد، در طول بیش از ۱۱ سال در برابر وسوسه نقد کردن این مقادیر چشمگیر مقاومت کرده و توانسته است تنها ۵۰ دلار را به ۲۰ میلیون دلار تبدیل کند.

گمانه زنی ها در مورد این کیف پول تاریخی و اینکه آیا صاحب آن باور کافی برای نگهداری این کوین ها برای بیش از یک دهه را داشته یا نه، در جریان است.

قدمت این آدرس به سال‌های فعالیت ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت‌کوین که در آوریل ۲۰۱۱ جامعه را ترک کرد، برمی‌گردد. این واقعیت، جذابیت بیشتری را نسبت به این مسأله برانگیخته است.

محتمل ترین نظریه این است که شخصی به طور تصادفی کلیدهای خصوصی گمشده خود را پیدا کرده و به ثروت هنگفتی دسترسی پیدا کرده است. برخی نیز حدس می زنند که مالک این ولت از زندان خارج شده و در نهایت توانسته است ارز دیجیتال خود را نقد کند.

در همین حال، قیمت بیت کوین در روز گذشته و در طی چند ساعت تقریباً ۷ درصد کاهش یافت.

بیت کوین در روز چهارشنبه به طور ناگهانی به سطح ۴۲,۰۰۰ دلار صعود کرد، اما اکنون سودهای اخیر خود را از دست داده است و صعود مذکور به یک تله گاو ختم شد. بیت کوین اکنون ۴۳.۱۵ درصد نسبت به رکورد تاریخی خود کاهش یافته است.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط کوین گلس (Coinglass)، در روز گذشته تقریباً ۳۶ میلیون دلار بیت کوین طی چهار ساعت لیکویید شد. پوزیشن های لانگ ۹۴ درصد از مجموع این پوزیشن‌ها را تشکیل می دهند.

برخی از کاربران توییتر این فشار فروش را به فعالیت کیف پول دوران ساتوشی نسبت می‌دهند، اما بعید است که این دو رویداد به هم مرتبط باشند.

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
کد خبر: 26066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha