لیکویید شدن ۲۵۰ میلیون دلار پوزیشن معامله گران/ بیت کوین در ۱۰۰ روز گذشته در یک روند نزولی بوده است

به گفته کوین‌گلس (Coinglass)، پس از جهش قیمت ارزهای دیجیتال مختلف، تعداد زیادی پوزیشن شورت در بازار ارزهای دیجیتال لیکویید شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ در حالی که بیت‌کوین و سایر رمزارزها در حال افزایش هستند، پوزیشن‌های شورت بیشتری در حال لیکویید شدن می‌باشند.

با توجه به داده‌های ربات‌های مختلف ردیابی بازار، پوزیشن‌های شورت به میزانی بیش از ۱ میلیون دلار لیکویید شده‌اند. بیشترین حجم لیکویید شدن زمانی مشاهده شد که بیت کوین از مقاومت ۴۱,۰۰۰ دلاری عبور کرد.

در جریان معاملات ۳۰ فوریه، بیش از ۲۵۰ میلیون دلار معاملات شورت لیکویید شد. بیشترین حجم لیکویید شدن در صرافی‌های اوکی‌اکس (OKEx) و بایننس (Binance) مشاهده شد. بیش از نیمی از حجم لیکویید شدن مربوط به بیت کوین است که ۱۳۰ میلیون دلار را در بر می‌گیرد.

در حالی که هیچ تغییر اساسی در بازار ارزهای دیجیتال یا به طور کلی این صنعت وجود ندارد، ظهور قدرت خرید می‌تواند کاملاً تکنیکال باشد، زیرا بیت کوین در ۱۰۰ روز گذشته در یک روند نزولی بوده است.

شاخص هایی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) حتی در نقطه‌ای از روند نزولی به مقادیر بسیار پایین زیر ۲۵ رسیدند. چنین افت شدیدی برای این شاخص می‌تواند نشان دهنده این باشد که بازار به شدت در حالت بیش فروش است. آخرین کاهش قیمت به ۳۴,۵۵۹ دلار می‌تواند به طور بالقوه وضعیت بازار را تشدید کند.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با رشد روزانه ۶ درصدی با قیمتی در حدود ۴۳,۶۰۰ دلار معامله می شود

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 25783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha