استارت قوی بازار سهام در آغاز هفته/ رشد ۲۹ هزار و ۵۹۴ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲۹ هزار و ۵۹۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۳۷۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران دومین هفته معاملاتی بهمن ماه را با برتری خریداران، تماما سبز پوش آغاز کرد و با گذشت دقایقی از بازار شاهد تقویت تقاضا و برتری خریداران بودیم که خوشبختانه این صف ها تا پایان بازار ماندگار بود و در نهایت منجر به افزایش ۲۹۰۰۰ واحدی شاخص کل شد.  

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۹ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۹ هزار و ۵۹۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۳۷۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران دومین هفته معاملاتی بهمن ماه را با برتری خریداران، تماما سبز پوش آغاز کرد و با گذشت دقایقی از بازار شاهد تقویت تقاضا و برتری خریداران بودیم که خوشبختانه این صف ها تا پایان بازار ماندگار بود و در نهایت منجر به افزایش ۲۹۰۰۰ واحدی شاخص کل شد.  

گروه پالایش و نفت با توجه به گزارشات خوب اخیر و رشد قیمت نفت در مدار صعود است به طوریکه اکثر نمادهای این گروه از جمله شتران، شبندر، شپنا و شبریز از صف خرید برخوردار بودند و در پایان با صف خرید بسته شدند. نماد پالایش نیز تا محدوده ۹ درصد مثبت نیز معامله شده است.

 گروه بانکی نیز در غیاب وبملت و وتجارت همسو با دیگر گروه ها با گرایش مثبت همراه بودند در این میان نمادهای وبصادر  وگردش و وپارس بیشترین حجم معامله را داشتند و با صف خرید بسته شدند. نمادهای گروه پتروشیمی نیز با استقبال خوب خریداران مواجه بود به طوریکه در پایان نمادهای فارس، تاپیکو، بوعلی و شپدیس و خراسان در سقف قیمتی خود و با صف خرید بسته شدند. در خودرویی ها هم با توجه به اخبار مثبت در خصوص فروش سهام دولت در این شرکت ها و همسو با جو کلی بازار عطش خریداران مشهود بود که در پایان نمادهای خودرو، خساپا، خبهمن، خاور و خگستر با صف خرید میلیونی بسته شدند.

نبض مثبت در گروه فلزات اساسی و معدنی نیز می تپید به طوریکه نمادهای فولاد، فملی، ذوب و فخوز در محدوده سقف قیمتی و با صف خرید بسته شدند. در گروه سرمایه گذاری ها و در غیاب شستا نیز پس از اصلاح عمیق قیمتی با مثبت شدن بازار شاهد برگشت روند در نمادهای این گروه بودیم به طوریکه شاهد صفوف خرید در نمادهای وغدیر، ومعادن و وخارزم بودیم.

غذایی ها و زراعتی ها نیز با قوت گرفتن خبر حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی با اقبال خوب خریداران مواجه بودند و معاملاتی یکپارچه سبز را تجربه کردند. قندی ها نیز از معاملاتی روان و متعادل همراه با گرایشات مثبت برخوردار بودند، نمادهای قچار و قثابت از نمادهای مورد توجه این گروه بودند. نمادهای دارویی و سیمانی نیز همسو با جو کلی بازار بر مدار مثبت و سبز رنگ مورد معامله قرار گرفتند. از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد های کگل اشاره کرد که البته معاملات آن تایید نشد.

رشد ۲۹ هزار و ۵۹۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۹ هزار و ۵۹۴ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۶ هزار و ۳۷۸ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۰۹ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، فملی، فارس، پارس، پارسان، تاپیکو، وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی بکاب، فولاد، خودرو، فملی، خساپا، خپارس، فاذر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۳۲۰ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۲۰ واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۳۳۵۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۱۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار و ۳۶۲ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، زاگرس، صبا، بپاس، شاوان، شراز، ارفع بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد تجلی، مدیریت، کرمان، فجهان، صبا، آریا، گدنا است.

انتهای پیام. /

۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 24516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha