دومین پیروزی هندبالیست های ایران این بار مقابل هند

هندبالیست‌های ایرانی در دومین دیدار خود از رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا به برتری رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،  تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود از سری رقابتهای هندبال قهرمانی مردان آسیا که به میزبانی عربستان در حال برگزاری است مقابل هند با نتیجه ۴۲ بر ۲۹ به برتری رسید. 

محمدالرشید و محمدجمال ابواصل از اردن قضاوت این بازی را به عهده دارند. این بازی در شهر قطیف که حدود یک ساعت با شهر دمام عربستان محل اقامت بازیکنان ایران فاصله دارد برگزار شد. 

تیم ملی هندبال ایران روز گذشته مقابل استرالیا با نتیجه ۳۲ بر ۱۰ به برتری رسیده بود. ملی‌پوشان ایران باید فردا پنج شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ در سومین و آخرین دیدار خود از مرحله گروهی مقابل عربستان به میدان بروند. این بازی در شهر دمام برگزار خواهد شد.

نیمه اول ۱۸ بر ۱۴ ایران:

علی رحیمی کازرون در نیمه اول درون دروازه قرار داشت. در نخستین دقیقه بازی مهرداد صمصامی خطا کرد ولی پرتاب هفت متر هندی ها گل نشد و علی رحیمی آن را سیو کرد. 
تیم هند اولین گل بازی را در دقیقه ۲:۲۴ به ثمر رساند. اولین گل ایران را در دقیقه ۳:۲۱ سجاد استکی به ثمر رساند. محمدرضا کاظمی گل دوم را به ثمر رساند.

سجاد استکی ۴ گل، محمدرضا اورعی ۲ گل، محمدرضا کاظمی یک گل، کیانی ۳ گل، کیارش طاهری ۳ گل، مجتبی حیدرپور ۴ گل، یونس آثاری یک گل، گلزنان ایران در نیمه اول بودند.

در دقیقه ۱۵ پرتاب پنالتی هندی ها گل شد.  هندی ها در دقیقه ۲۲:۴۰ درخواست وقت استراحت کردند. ایران نیز در دقیقه ۱۵ درخواست وقت استراحت کرده بود. ورزشکار هندی در دقیقه ۲۳ اخراج دو دقیقه ای گرفت.  در دقیقه ۲۳ داور بیرون از زمین به بازیکن هند به خاطر گردنبندش اخطار داد و آن بازیکن گردن‌بند را در آورد. 

در دقیقه ۲۴ به خاطر خطای حسین جهانی ضربه پنالتی به هندی ها داده شد و اختلاف گل به یک رسید. حسین جهانی نیز یک تعلیق دو دقیقه ای گرفت. 

حیدرپور پرتاب پنالتی را در دقیقه ۲۸ انجام داد که گل نشد.

نیمه دوم ۱۵ - ۲۴ ایران:

امیدرضا سرپوشی در نیمه دوم درون دروازه قرار گرفت. مهدی موسوی در دقیقه دوم گل اول را به ثمر رساند. سجاد استکی در دقیقه ۳ با وجود دفاع خالی هندی ها توپ را به تیرک زد و گل نشد. مهرداد صمصامی در دقیقه ۴ خطا کرد و دو دقیقه تعلیق شد. پرتاب پنالتی هندی ها نیز گل شد.

در دقیقه ۵ نیز پرتاب پنالتی از سوی هندی ها گل شد. در دقیقه ۷ نیز حسین جهانی خطا کرد و ۲ دقیقه تعلیق شد. در دقیقه ۹ روی مجتبی حیدرپور خطا رخ داد و او بر زمین افتاد. با این حساب یک بازیکن از تیم هند دیسکالیفه شد و کارت قرمز گرفت. تیم هند در دقیقه ۱۱ یک تعلیق دیگر گرفت و نیمه دوم چهار نفره شدند.

در دقیقه ۱۷ غلامی خطا کرد و تعلیق دو دقیقه ای گرفت. پرتاب تک به تک اورعی در دقیقه ۱۹ گل شد.

مهدی موسوی ۳ گل، محمد غلامی یک گل، سجاد استکی ۴ گل، مجتبی حیدرپور یک گل، محمدرضا کاظمی ۳ گل، یونس آثاری ۳ گل، اورعی ۲ گل، کیارش طاهری ۲ گل، حسین جهانی یک گل برای ایران در نیمه دوم گلزنی کردند. 

مجتبی حیدرپور پور کاپیتان تیم ملی نیز در دقیقه ۲۱ تعلیق دو دقیقه شد. حسین جهانی در دقیقه ۲۸ با خطا ۲ دقیقه تعلیق شد.

امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، یونس آثاری، محمد کیانی، محمد علی قاسمی، یاسین کبیریان‌جو، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، پویا نوروزی نژاد، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، حسین جهانی، جلال کیانی، محمد رضا اورعی و احسان ابویی نفرات اعزامی به این مسابقات هستند. 

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان‌ مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان‌ مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دهند.

بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان لهستان ۲۰۲۳ از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه در حال برگزاری است. پنج تیم اول این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان لهستان را کسب خواهند کرد. تیم ملی ژاپن به دلیل ابتلای برخی بازیکنانش به امیکرون از حضور در این مسابقات انصراف داد.

برنامه کامل مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا، عربستان ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: 24179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha