اختصاصی/ دیگر مجبور نیستید بیکینی بپوشید + عکس

آنها معتقد بودند اینکه مجبور باشند بیکینی بپوشند و هندبال بازی کنند سواستفاده ابزاری از جنسیت آنهاست و آنقدر اعتراض کردند که بالاخره اجبار بیکینی برداشته شد.

سرویس ورزش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛در پی اعتراض اعضای تیم ملی هندبال بانوان نروژ ، به اجبار فدراسیون جهانی هندبال به پوشش بیکینی برای بانوان هندبالیست در مسابقات رسمی ، نهایتا بعد از ۴ ماه فدراسیون جهانی تسلیم شد و به نظر بانوان هدبالیست نروژی احترام گذاشت.

ماجرا از جایی شروع شد که بر اساس قوانین فدراسیون جهانی هندبال و فرمت رسمی لباس های تایید شده توسط این فدراسیون ، بانوان فقط به شرط پوشیدن بیکینی می توانستند در مسابقات مختلف هندبال ساحلی شرکت کنند و این در حالی بود که برخی از فدراسیون های جهانی مخصوصا دختران هندبالیست نروژی از سال ۲۰۰۶ به این موضوع اعتراض داشتند و با اشاره به فرمت لباس مردان و این حق که آنها می توانستند از شروت های بلند و لباس های بالاتنه پوشیده تر استفاده کنند اعتراض داشتند. دختران هندباللیست نروژی معتقد بودند که این عین استفاده ابزاری از بانوان است و اگر آقایان این حق رادارند که از لباس پوشیده استفاده کنند پس طبق منشور المپیک نباید تقاوتی بین آنها با آقایان باشد اما فدراسیون جهانی این موضوع را بارها رد کرده بود .

اعتراض هندبالیست های خانم نروژی در مسابقات قهرمانی زنان اروپا در سال ۲۰۲۱ شکل دیگری گرفت و آنها اعلام کردند که با بیکینی در مسابقات شرکت نمی کنند که نهایتا از سوی فدراسیون جهانی هندبال به خاطر تخطی از قوانین فدراسیون جهانی جریمه شدند که با اعتراض گسترده هندبالیست های خانم مختلف از سراسر جهان مواجه شد و نهایتا فدراسیون جهانی هندبال در نشست اخیر خود در قالب کنگره فدراسیون جهانی IHF ، یک بار دیگر به بررسی این موضوع در هیات رئیسه پرداخت و این بار حسن مصطفی ریس مصری فدراسیون جهانی و سایر اعضای هیات رئیسه ، تسلیم خواسته دختران هندبالیست نروژی شدند .


به این ترتیب فرم رسمی لباس دختران هندبالیست در رقابتهای ساحلی دیگر مجبور به پوشیدن بیکینی نیستند و هر کشوری که با پوشش بیکینی مشکل دارد می تواند از لباس های مناسب تری شامل شورت های بلند و بالا تنه های پوشیده تری استفاده کنند.

فدراسیون جهانی هندبال گفته این تصمیم را به احترام اعتراض برخی هندبالیست های خانم از سراسر جهان گرفته تا نشان دهد نگاه جنسیتی به این موضوع نداشته و قصد استفاده ابزاری از موضوعات اینچنینی ندارد.
گفتنی است بسیاری از کشورهای جهان از جمله استرالیا و برخی از کشورهای اروپایی از دختران هندبالیست نروژی حمایت کرده بودند تا از فدراسیون جهانی را به عقب نشینی از تصمیم خود مجبور کنند که نهایتا موفق شدند. 

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 21901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha