دولت به دنبال حمایت اصولی از بازار سهام است/ افزایش حجم معاملات نیاز به زمان دارد/حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو بسیاری از رانت‌ و فسادها را از بین می‌برد

مدیرعامل شرکت سبدگردانی اماکو گفت: بیشتر نمادها در قیمت بسیار مطلوبی هستند و رشدی ملایمی را طی می‌کنند اما با این حال عرضه‌کننده‌هایی در بازار وجود دارد و برای بهبود اوضاع نیازمند به اعتماد دوباره سهامداران هستیم. اگر اخبار مثبت و حمایت‌های اصولی دولت تداوم پیدا کند، بازار سرمایه به صعود و پیش رویی خود طی هفته‌های آتی ادامه می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ بازار در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، با قدرت نمایی خریداران در مدار مثبت آغاز بکار کرد که البته در دقایقی پس ازشروع معاملات شاهد عقب نشینی خریداران بودیم اما از میانه بازار با افزایش تقاضا در نمادهای بانکی اوضاع کلی معاملات بهبود یافت. در انتها، کلیت بازار با دو خبر آزادسازی قیمت خودرو و حذف نرخ ارز ۴۲۰۰  وضعیت بهتری را تجربه کرد. بازار سرمایه نسبت به دو بازار مسکن و خودرو ارزان‌تر و نسبت به دلار و رمزارز کم‌ریسک‌تر و به طور کلی برای سرمایه‌گذاری تا پایان ۱۴۰۰ مناسب‌تر است.

محسن عباسی مدیرعامل شرکت سبدگردانی اماکو و کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با زهرا فعله گری خبرنگار رادار اقتصاد اظهار کرد: بازار سهام با تغییرات زیرساختی جدیدی رو به رو بوده و در حقیقت عوامل کلان اقتصادی دست خوش دگرگونی‌هایی شده است. واکنش بازار به تحولاتی همچون حذف قیمت‌گذاری دستوری و همچنین حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که در معاملات روز چهارشنبه شاهد بودیم، امری طبیعی به حساب می‌آید.

عباسی ادامه داد: علاوه بر اینکه برخی از صنایع همچون صنایع غذایی، قندی ها، خودرویی ها و دیگر گروه های مرتبط که به طور مستقیم از این تغییرات منتفع شده‌اند، جو عمومی بازار سرمایه نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و می‌توانیم انتظار تحرکات جدیدی در بازار را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردانی اماکو اضافه کرد: حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو بسیاری از رانت‌ و فسادها را از بین می‌برد و این صنعت از شرایط بهتری بهره‌مند می‌شود و انتظار می‌رود دولت جدیتی در اجرای این سیاست برای دیگر محصولات درگیر نرخ گذاری دستوری داشته باشد.

وی افزود: گمان می کنم جنس تغییرات کنونی بازار تنها مربوط به بحث ورود پول و تزریق نقدینگی نیست و دولت به دنبال تقویت اصولی بازار سهام است اما باید این نکته را مدنظر قرار بدهیم که هنوز اعتماد به بازار بازنگشته و نمی توان انتظار یک رشد بی مهابایی را داشته باشیم اما به طور کلی وضعیت بورس قابل قبول بوده و افزایش حجم معاملات بازار سهام کمی زمان‌بر است. بازار سهام به اینگونه اخبار مثبت نیاز بیشتری دارد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در مجموع بیشتر نمادها در قیمت بسیار مطلوبی هستند و رشدی ملایمی را طی می‌کنند اما با این حال عرضه‌کننده‌هایی در بازار وجود دارد و برای بهبود اوضاع نیازمند به اعتماد دوباره سهامداران هستیم. اگر اخبار مثبت و حمایت‌های اصولی دولت تداوم پیدا کند، بازار سرمایه به صعود و پیش رویی خود طی هفته‌های آتی ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارز نیمایی نیز نیازمند تغییراتی بوده که با توجه دولت به این مقوله، ساختار بهتری برای بازار سهام به وجود می‌آید، گفت: نرخ ارز نیز باید به سمت واقعی شدن گام بردارد. همچنین نرخ ارز نیمایی نیز باید افزایش پیدا کند و یا به حدود قیمت بازار آزاد نزدیک شود.

مدیرعامل شرکت سبدگردانی اماکو مطرح کرد: از تحولات اخیر ارزیابی مثبتی دارم گمان می‌کنم با این تغییرات ساختاری واکنش‌های مثبت بازار تداوم پیدا کرده و شاهد رشد شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار واحد باشیم.

عباسی معتقد است؛ جنس صعود این بار بازار سهام را پایدار می‌دانم چراکه ضمن شرایط مطلوبی که در فاکتورهای بنیادی وجود دارد، عوامل تکنیکالی نیز از جایگاه خوبی برخوردار است و انتظار می رود شاخص کل بتواند مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را بشکند و به سطح بالاتری دست پیدا کند.

۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 21848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha