وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده و حریف ارمنستانی در فینال کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان

امین میرزا زاده در دیدار نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان در روز نخست با درخشش کشتی‌گیران کشورمان با راهیابی آنها در ۵۵، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به فینال اوزان خود در شهر بلگراد صربستان برگزار شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد. وی در دور دوم در یک دیدار نفس‌گیر با نتیجه ۲ بر ۱ از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی به مصاف داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان می رود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست به مصاف اختیار بوتیروف از ازبکستان رفت که با نتیجه ۶ بر یک مقابل حریفش به برتری رسید. در مرحله یک هشتم، مقابل نیهاد گولوزاده از آذربایجان با نتیجه یک - یک پیروز شد و گام به یک چهارم گذاشت. دادمرز در این مرحله به مصاف تاراس کروپسکی نماینده اوکراین رفت و ۹ بر ۳ حریفش را مغلوب کرد تا راهی نیمه‌نهایی شود. در دیدار نیمه نهایی دادمرز موفق شد حریف امریکایی خود تیلور لامونت را با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب کند. بدین ترتیب دادمرز در فینال این وزن به مصاف مولود ریزمانف روسی خواهد رفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نیراج از هند مبارزه کرد که در عملکردی فوق‌العاده، ۹ بر صفر حریف را از پیش رو برداشت. وی در مرحله یک چهارم نهایی در مبارزه با الکساندر هروشین از اوکراین ۵ بر یک پیروز شد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. نجاتی در این مرحله به مصاف لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان رفت با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب این کشتی‌گیر گرجی شد و از راهیابی به فینال باز ماند. نجاتی در ادامه برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با آردیت ندوج از آلبانی کشتی گرفت که ۹ بر صفر پیروز شد. در دور بعد به مصاف نیکولوز چیخایدزه از گرجستان رفت و در این مبارزه با نتیجه ۶ بر صفر از سد حریف گذاشت تا دیگر ملی‌پوش کشورمان در یک چهارم باشد. کاویانی‌نژاد در ادامه مقابل ارکان ارگن از ترکیه ۱۰ بر ۵ پیروز شد. وی برای رسیدن به فینال با سرگی استپانوف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از روسیه سرشاخ شد که با نتیجه قابل توجه ۸ بر صفر موفق شد این حریف نامدار روس را مغلوب کند. کاویانی نژاد در فینال، حریفی از مجارستان به نام تاماس لوای را پیش رو دارد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با الکساندر کوماروف از روسیه مبارزه کرد و با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد. با توجه به راهیابی الکساندر کوماروف به دیدار فینال، علیزاده روز سه‌شنبه در شانس مجدد به مصاف حریفان خواهد رفت.

برنامه کامل مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان، صربستان ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان صربستان ۲۰۲۱

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
کد خبر: 21511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha