ویتنام جبهه جنگ تجاری آمریکا با چین شده است

دولت دونالد ترامپ ممکن است در ماه‌های آینده بر واردات از ویتنام تعرفه تنبیهی وضع کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، دولت ترامپ با استفاده از همان قانونی که به وسیله آن بر میلیاردها دلار از واردات چین تعرفه وضع کرده است، تحقیقات در مورد فعالیت‌های تجاری و ارزی یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری خود، ویتنام، را آغاز کرده است.

این تحقیقات که با فرمان رئیس‌جمهور ترامپ آغاز شده و توسط نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر اعلام شد بر دو موضوع تمرکز دارد. مسئله اول اینکه آیا ویتنام عمداً ارزش پول خود، دانگ، را پایین می‌آورد تا محصولات این کشور در بازارهای خارجی ارزان‌تر تمام شود و رقابت برای محصولات آمریکا نابرابر شود.

همچنین واشنگتن به دنبال تحقیق بر روی واردات چوبی است که به صورت غیرقانونی برداشت شده یا معامله شده‌اند. گفته می‌شود این واردات به محیط زیست آسیب زده و برای شرکت‌ها و کارگران آمریکایی ناعادلانه‌اند.

این تحقیقات بر اساس بخش ۳۰۱ قانون تجارت ۱۹۷۴ انجام می‌شود که همان قانونی است که به وسیله آن جنگ تجاری با چین آغاز شد و واشنگتن برای واردات چین تعرفه‌های تنبیهی وضع کرد.

ویتنام در حال حاضر جزو ۱۰ شریک تجاری برتر آمریکا است. کسری تجاری آمریکا با ویتنام در ماه جولای به ۳۵ میلیارد دلار رسید که تنها از کسری تجاری آن با چین، مکزیک و سوئیس کمتر است.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 2145
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha