خسارت شدید گازپروم روسیه در ۲۰۲۰ به خاطر کاهش قیمت انرژی و ارزش روبل

فروش خالص گاز شرکت گازپروم روسیه در ۹ ماه اول ۲۰۲۰، یک سوم نسبت به سال گذشته کاهش یافته و سود خالص آن تا ۲۱۸ میلیارد روبل (۲.۹ میلیارد دلار) پایین آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، سوددهی خالص شرکت بزرگ انرژی گازپروم روسیه در نه ماه اول ۲۰۲۰ کاهش چشمگیری داشته و تا ۲۱۸ میلیارد روبل (۲.۹ میلیارد دلار) کاهش یافته است. این رقم در سال گذشته برابر با ۱.۱ تریلیون روبل (۱۴.۵ میلیارد دلار) بود.

شرکت گازپروم در گزارش خود در روز دوشنبه اعلام کرد فروش خالص گاز این شرکت در ۹ ماه اول ۲۰۲۰، یک سوم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این شرکت دلیل ضرر و زیان خود را کاهش متوسط قیمت انرژی و پایین آمدن صادرات گاز اعلام کرد. صادرات گاز این شرکت به اروپا و سایر کشورها ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، علاوه بر کاهش فروش، پایین آمدن ارزش روبل روسیه هم دلیل ضرر و زیان شرکت گازپروم بوده است. این شرکت بزرگ انرژی اعلام کرد نرخ تبادل ارز تاثیر عمده‌ای بر نتایج مالی آن داشته است. ضرر و زیان مربوط به کاهش ارزش روبل برای این شرکت برابر با ۷۵۰ میلیون روبل طی ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی بوده است.

 شرکت گازپروم هنوز هم در مورد صادرات گاز به بازارهای اصلی خود خوش بین است. این شرکت پیش‌بینی خود از صادرات گاز به اروپا و ترکیه را در ۲۰۲۰ تا حدود ۱۷۱ تا ۱۷۲ میلیارد مترمکعب افزایش داده است. پیش بینی قبلی برابر با ۱۷۰ میلیارد متر مکعب بود.

۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 9529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha