چین بالاتر از آمریکا بزرگترین بازار مصرف جهان می‌شود

به گفته یکی از مقامات ارشد نهاد برنامه‌ریزی اقتصادی چین، بازار کالاهای مصرفی چین به سرعت به بزرگی بازار آمریکا می‌شود و در آینده بزرگترین بازار مصرف جهان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، به گفته یکی از مقامات ارشد نهاد برنامه‌ریزی اقتصادی چین، بازار کالاهای مصرفی چین به سرعت به بزرگی بازار آمریکا می‌شود و در آینده بزرگترین بازار مصرف جهان خواهد شد.

معاون کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین، لیان ویلیانگ، گفت: حجم خرده‌فروشی چین در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار از مرز ۴۰ تریلیون یوآن عبور کرد تا افزایشی ۴۲ درصدی را نسبت به سطح سال ۲۰۱۵ به نمایش بگذارد. این بازار به زودی از آمریکا پیشی خواهد گرفت و بزرگترین بازار کالاهای مصرفی در جهان خواهد شد.

او ادامه داد: اقتصاد چین باید نهایت استفاده را از این بازار فوق بزرگ برده و ظرف ۵ سال آینده یک سیستم بازار با کیفیت را ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با این که این مقام آگاه هیچ چهارچوب زمانی‌ای برای جلو زدن بازار چین از آمریکا اعلام نکرد، خبرگزاری رسمی دولت چین، گلوبال تایمز، زمان این اتفاق را سال آینده تخمین زده است.

در حالی که بحران کرونا بازارهای خرده‌فروشی جهان را فلج کرده است، اوضاع برای چین بهتر بوده و بازار خرده‌فروشی آن ۴.۳ درصد رشد داشته است. این در حالی است که بازار خرده‌فروشی آمریکا تنها ۰.۳ درصد در سال جاری رشد کرده است.

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 9421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha