انعقاد ۷میلیون و ۹۷۹ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

در جریان معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران در نیمه نخست امسال تعداد ۷ میلیون و قرارداد آتی را به ارزشی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال دادوستد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم، در جریان معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران در نیمه نخست امسال تعداد ۷ میلیون و ۹۷۹ هزار قرارداد آتی را به ارزشی بیش از ۱۰۰ هزار و ۶۸۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال منعقد کردند.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه تعداد ۷ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۳۷۴ قرارداد آتی زعفران نگین در ۴ سررسید اردیبهشت، تیر، شهریور و آبان ماه امسال منعقد شد که ارزش ۸۴ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریالی را رقم زد.

بر این اساس در جریان معاملات ۶ ماهه اول امسال تعداد ۹۰ هزار و ۷۰۶ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در سررسیدهای مشابه زعفران نگین منعقد شد و ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریالی برای این دارایی پایه رقم خورد.

معامله گران تعداد ۱۳۰ هزار و ۳۵۹ قرارداد آتی پسته را نیز در سررسیدهای فروردین، خرداد، مرداد و مهر امسال منعقد کردند که ارزش این معاملات به بیش از ۱۵ هزار و ۶۸ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریال رسید.

انعقاد تعداد ۳۵۶۴ قرارداد آتی زیره سبز برای ۵ سررسید فروردین، خرداد، مرداد، مهر و آذر امسال منعقد شد که انعقاد این تعداد قرارداد ارزش ۱۲۴ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریالی را در پی داشت.

۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 1848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha