پرسپولیس ۳- تراکتور ۱؛ نود دقیقه تا گلات + نتایج بازیها

تیم پرسپولیس در دیداری هیجان انگیز و جذاب موفق شد تراکتور را از پیش رو بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، شاگردان یحیی گل‌محمدی که از همان دقایق نخست شروعی هجومی داشتند، در پایان بازی با سه گل به برتری رسیدند اما این پیروزی به هیچ وجه بردی آسان برای پرسپولیس نبود و آنها دقایقی پر استرس را تجربه کردند.

نیمه اول این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت و در ابتدای نیمه دوم پس از دو فرصت سوزی، پیمان بابایی از مقابل دروازه تک گل تیمش را زد. پس از این گل حملات پرسپولیس شدت گرفت و مهدی عبدی روی پاس مهدی ترابی گل تساوی را زد تا تعویض طلایی یحیی لقب بگیرد.

در ادامه سرخپوشان چند حمله دیگر را هم انجام دادند و احمد نوراللهی با شوت از راه دور و پس از برخورد توپ به مدافع تراکتور گل دوم را به ثمر رساند. در شرایطی که تصور می‌شد بازی با همین نتیجه تمام خواهد شد، مهدی عبدی دو مدافع تراکتور را در محوطه جریمه دریبل زد و گل سوم را هم به ثمر رساند.

لیگ برتر خلیج فارس، هفته بیست و نهم
ورزشگاه آزادی، تماشاگر: صفر
تیم داوری: محمدحسین زاهدی فرد – علی میرزابیگی – حسین مرادی – علی بای ناظر: اسماعیل صفیری

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک

فرشاد فرجی

محمدحسین کنعانی‌زادگان

احمد نوراللهی

میلاد سرلک

احسان پهلوان (۴۶- عالیشاه)

مهدی شیری

وحید امیری

مهدی ترابی

شهریار مغانلو (۸۸- سعید آقایی)

عیسی آل کثیر (۴۶- مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل‍محمدی

.

ترکیب تراکتور:

محمدرضا اخباری

 ابوالفضل رزاق‌پور

اکبر ایمانی

مهدی تیکدری

 میثم تیموری

محمد عباس‌زاده

 سعید واسعی(۷۹ - محمد قادری)

سعید ایران‌خواه

 سامان نریمان جهان (۸۶- امین اسدی)

پیمان بابایی

 بهزاد سلامی

سرمربی: فیروز کریمی

.

کارت زرد:

شهریار مغانلو دقیقه ۲۱ از پرسپولیس

بهزاد سلامی ۵۸ ایرانخواه ۸۰ از تراکتور

.

شرح گل:

پرسپولیس ۰ - تراکتور ۱ (پیمان بابایی- دقیقه ۵۰): حرکت سامان نریمان جهان از سمت راست با ضربه او همراه شد که توپ به تیرک خورد و در ادامه پیمان بابایی روی ریباند دروازه خالی را گشود.

پرسپولیس ۱ - تراکتور ۱ (مهدی عبدی - دقیقه ۶۴): مهدی ترابی به هر زحمتی که بود توپ را لب خط از دفاع تراکتور عبور داد و توپ را به عبدی سپرد و این بازیکن با ضربه دقیق قفل دروازه اخباری را شکست.

پرسپولیس ۲ - تراکتور ۱ (احمد نوراللهی - دقیقه ۶۸): هافبک دفاعی تیم پرسپولیس از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ به سر بازیکن تراکتور خورد و به شکلی عجیب وارد دروازه شد.

پرسپولیس ۳ - تراکتور ۱ (مهدی عبدی - دقیقه ۹۰+۴): مهدی عبدی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از دو سر توپ و دریبل بازیکنان تراکتور، موفق شد دروازه را باز کند.

.

بهترین بازیکن: مهدی عبدی

مهاجم تعویضی تیم پرسپولیس که در ابتدای نیمه دوم به زمین آمد، عملکرد درخشانی داشت و برای دومین هفته متوالی موفق به دبل شد. در شرایطی که مهاجمان پرسپولیس یک نیمه فرصت سوزی کرده بودند، عبدی گل نخست را از بیرون محوطه شش قدم زد و گل دوم را هم به شکلی فردی و پس از دریبل دو مدافع تراکتور وارد دروازه حریف کرد. او حالا با ۷ گل دومین گلزن برتر پرسپولیس در لیگ نوزدهم است و به طور کامل روزهای ناکامی را به باد فراموشی سپرده است.

.

اتفاق ویژه:

پرسپولیس برای پنجمین سال متوالی در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار گرفته و با پیروزی مقابل تراکتور، حالا تنها ۹۰ دقیقه تا فتح لیگ بیستم فاصله دارد. نکته جالب اینکه پرسپولیس برای هفتمین سال اجازه برتری در ورزشگاه آزادی به تراکتور را نداد تا طلسمی ویژه را به ثبت برساند. از دیگر نکات این بازی، کامبک سرخپوشان پس از دریافت گل اول و در شرایطی بود که بسیاری از هواداران این تیم ناامید به نظر می‌رسیدند.

.

لحظات حساس:

دقیقه ۳: ارسال مهدی شیری از سمت راست با ضربه قیچی از سوی عیسی آل کثیر همراه شد اما این ضربه محکم به وسط دروازه رفت و اخباری توپ را گرفت.

دقیقه ۹: پاس مهدی ترابی به عیسی آل‌کثیر رسید و او پس از چرخش توپ را به سمت دروازه شوت زد اما این توپ گل نشد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰: ضربه کم دقت بهزاد سلامی با اختلاف بسیار زیاد اوت شد.

دقیقه ۲۰: ارسال از سمت راست با ضربه سر مغانلو همراه شد که اخباری به سادگی توپ را گرفت.

دقیقه ۲۴: پس از ارسال توپ توسط شیری، مهدی ترابی توپ را کنترل کرد و در اختیار نوراللهی قرار داد اما شوت سرضرب این بازیکن با بی دقتی محض زده شد و توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: شهریار مغانلو پس از کنترل توپ اقدام به شوتزنی کرد که محمدرضا اخباری برگرداند و در ادامه هم کسی نتوانست این توپ را تبدیل به گل کند.

دقیقه ۲۵: ارسال کنعانی زادگان از سمت راست با پرش مغانلو همراه شد اما این توپ هم راهی به دروازه نیافت.

دقیقه ۳۸: توپ ربایی عیسی آل کثیر موقعیت خوبی را برای پرسپولیس ایجاد کرد و خود او توپ را به دهانه دروازه فرستاد اما نوراللهی و ترابی نتوانستند ضربه آخر را بزنند.

دقیقه ۳۹: بلافاصله پس از حمله خطرناک پرسپولیسی‌ها بازیکنان تراکتور در موقعیت تک به تک قرار گرفتند که ضربه پیمان بابایی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵+۲: شوت استثنایی محمدحسین کنعانی زادگان با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت؛ به شکلی که طرفداران این تیم تصور کردند که توپ گل شده است.

دقیقه ۴۶: مهدی عبدی با پاس مهدی ترابی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و ضربه او پس از برخورد به دفاع تراکتور در آستانه ورود به دروازه قرار گرفت اما به تیرک خورد و گل نشد.

دقیقه ۴۹: ترابی دوباره موقعیت سازی کرد و این بار نوبت احمد نوراللهی بود که شوت بزند و ضربه اش از کنار دروازه به بیرون برود.

دقیقه ۵۳: ارسال از روی نقطه کرنر با ضربه سر کنعانی همراه شد که این توپ را هم دروازه بان گرفت.

دقیقه ۵۵: سانتر از سمت چپ توسط نوراللهی با ضربه سر مغانلو همراه شد و عبدی پس از کنترل برای گلزنی اقدام کرد که رزاق پور دروازه را نجات داد.

دقیقه ۶۱: ارسال روی دروازه به نوراللهی رسید اما این بازیکن نتوانست توپ را تبدیل به گل کند و ضربه اش بسیار آرام بود و مدافع تراکتور توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۴: ارسال مهدی ترابی به شهریار مغانلو رسید و او با ضربه قیچی برگردان دروازه را نشانه گرفت اما با بدشانسی عجیب این بازیکن توپ روی سقف دروازه فرود آمد.

دقیقه ۸۲: شوت تماشایی امید عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی را اخباری دفع کرد و در ادامه ضربه سر مهدی عبدی هم تبدیل به گل نشد.

.

حاشیه:

* کانون هواداران پرسپولیس از بخش زیاد جایگاه های آزادی استفاده کرده و پرچم گذاری انجام داده است.
* عمو موسی هوادار معروف و جانباز پرسپولیس در کنار نیمکت پرسپولیس بازی را تماشا می‌کند.
* همهمه افراد در ورزشگاه آزادی قابل تشخیص است و اکثر آنها در جایگاه ۳۵ و ۳۳ حضور دارند.
* از نکات قابل توجه این بازی حضور افراد اضافه در ورزشگاه آزادی است که تعداد آنها به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسد.
* پیش از شروع بازی مراسمی برای شهدای خلبان ارتش گرفته شد تا یاد آنها با سرودهای حماسی گرامی داشته شود.

* همه عکاسان داخل ورزشگاه پشت دروازه تراکتور مستقر شده‌اند تا گل احتمالی پرسپولیس را ثبت کنند و تنها عکاس رسمی باشگاه تراکتور در پشت دروازه پرسپولیس قرار دارد.

* کمال کامیابی‌نیا روی سکوهای ورزشگاه آزادی حضور دارد.

* نیمکت تراکتور به حضور بیش از حد افراد روی سکو اعتراض کرد و حالا ماموران در حال خارج کردن افراد هستند.

* هانی نوروزی فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس روی سکوهای ورزشگاه آزادی حضور دارد.

* پس از قیچی برگردان مغانلو، کریم باقری از روی نیمکت بلند شد و او را تشویق کرد.

امشب در سایر دیدارهای هفته بیست و نهم، نتایج زیر بدست آمد:

۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
کد خبر: 17969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha