تیم‌های فوتبال فجر سپاسی شیراز و هوادار تهران، فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ لیگ دسته یک فوتبال را با صعود به لیگ برتر، جشن گرفتند

فجرسپاسی پس از نزدیک به هفت سال تقلا در مسابقات دسته یک، بالاخره به لیگ برتر بازگشت. اشک‌های رضا عنایتی که از سر شوق بعد از صعود تیم هوادار جاری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دیشب در هفته پایانی لیگ دسته یک فوتبال ایران، تیم فجر سپاسی شیراز که با تیم‌های هوادار و بادران هم امتیاز بود اما به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به این دو تیم، با خیالی آسوده گام به میدان گذاشت و خوب می‌دانست پیروزی با هر نتیجه‌ای در این دیدار رای به صعود این تیم به لیگ برتر خواهد داد. بازی با حملات فجر شروع شد و این تیم خیلی زود به گل رسید. در دقیقه ۹ ضربه حمید نعمتی فجر سپاسی را یک بر صفر پیش انداخت. در ادامه و بر خلاف تصور حملات فجر سپاسی نتیجه ای نداد و نیمه نخست با همین نتیجه پایان یافت. البته فجری ها خوشحال به رختکن رفتند چرا که در نیمه نخست نه هوادار موفق شد گلی به شهرداری آستارا بزند و نه بادران دروازه ملوان را باز کند.  

شروع نیمه دوم در این دیدار با تاخیر همراه بود به این خاطر که دقایق طولانی بازی هوادار در برابر شهرداری آستارا به دلیل قطعی برق استادیوم غدیر از جریان افتاده بود. سرانجام نیمه دوم این دیدار همانند دیدار هوادار در برابر شهرداری آستارا و ملوان مقابل بادران از سر گرفته شد. فجر سپاسی که با همین نتیجه قهرمان می‌شد، با آرامش به بازی خود ادامه داد. در دقیقه ۵۹ داور به سود تیم فجر سپاسی پنالتی اعلام کرد و حمید نعمتی پشت ضربه ایستاد و با پای غیر تخصصی توپ را تبدیل به گل کرد و نتیجه بازی دو بر صفر به سود فجر سپاسی شد. به نظر می‌رسید شاگردان علی کلانتری که از نتیجه دیگر بازی ها مطلع بودند دیگر به دنبال این نبودند خود را به آب و آتش بزنند. با این حال در دقایق پایانی بازی حملات فجر سپاسی ادامه پیدا کرد و این بار حمید نعمتی در ثانیه های پایانی پاس داد تا رضا آقابابایی گل سوم را به ثمر برساند. فجر با این پیروزی با ۶۰ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم هوادار و بادران قهرمان این فصل از بازی ها شد. 

نکته جالب اینکه فجر سپاسی در هفته سی و دوم و بعد از شکست هوادار در تهران به صدر جدول آمد و تا پیش از این، صدرنشینی در لیگ یک را در فصل جاری تجربه نکرده بود. در هفته سی و دوم هم در خانه ۳ گل به تیم مدعی شاهین شهرداری بوشهر زد تا صدرنشینی اش تدوام یابد و در نهایت با شکست گل ریحان در کرج قهرمان شود. این دومین بار است که فجر سپاسی با هدایت کلانتری به لیگ برتر صعود می کند. تیم گل ریحان هم با این شکست با ۱۸ امتیاز از ۳۴ بازی به کار خود پایان دهد و به لیگ دسته دوم سقوط کرد. 

در خصوص بازی هوادار تهران مقابل شهرداری آستارا، رضا عنایتی یکی از سرمربیان جوان فوتبال ایران است که سه سالی از حضور او در گوشه مستطیل سبز در کسوت سرمربی می‌گذرد و حالا او که یک چهره تازه‌کار در جمع مربیان ایرانی است، امشب توانست کاری فوق‌العاده را در ورزشگاه غدیر تهران به سرانجام برساند و تیم فوتبال هوادار تهران را که مشکلات عدیده مالی-مدیریتی را در این فصل پشت سر گذاشت، به لیگ برتر رساند تا شاگردان رضا عنایتی یکی از تیم‌های فصل آینده سطح اول فوتبال ایران باشند.

پس از یک بازی پرفشار و البته پرماجرا که سوژه اول قطعی برق بود، عبدالنبی پورخلف داور مسابقه در سوت خود در دقیقه ۹۰+۹ دمید و این سوت او، بغض یکساله رضا عنایتی را ترکاند و اشک‌های او پس از صعود تیم فوتبال هوادار تهران به لیگ برتر سرازیر شد و همکاران او تلاش کردند تا در این جشن شادی صعود به لیگ برتر، سرمربی هوادار را آرام کنند.

عنایتی در شرایطی هوادار را به لیگ برتر رساند، که فصلی پر فراز و نشیب را با این تیم پشت سر گذاشت و اگر حتی امشب لغزشی در شاگردان او پیش می‌آمد، صعود به لیگ برتر به رویا تبدیل می‌شد، چرا که آن‌ها میلی‌متری و به لطف تفاضل گل بهتر توانستند بادران را پشت سر خود بگذارند و در کنار فجرسپاسی شیراز راهی لیگ برتر فوتبال ایران شوند.

سرمربی جوان هوادار امشب تلاش زیادی کرد تا بتواند بغض خود را زیر چهره شادمان خود از پیروزی حفظ کند اما نتوانست تا برای دقایقی چشمان او امشب در ورزشگاه غدیر تهران پر از اشک شود و سپس در جشن قهرمانی تیمش با بریدن کیک حاضر شد و صورت او نیز توسط شاگردانش کیک‌مالی شد.

۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 17745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha