پرسپولیس، امروز قهرمانی را قطعی می‌کند؟ + ویدیو

چند حالت خاص برای دو بازی امروز لیگ برتر، حکم به قهرمانی زودهنگام پرسپولیس می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، شاگردان یحیی گل‌محمدی و محرم نویدکیا ۱۸۰ دقیقه حساس و سرنوشت ساز را در تهران و اصفهان خواهند داشت. پرسپولیس دو بازی با تراکتور و پیکان را در پایتخت برگزار خواهد کرد و سپاهان ابتدا در نقش جهان به مصاف ذوب آهن می‌رود و بعد در ورزشگاه آزادی رودرروی استقلال قرار می‌گیرد.

از مجموع حالتهای موجود برای اتمام لیگ برتر، ۷۶% پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر می‌کنند و ۲۴% سپاهان را در صدر جدول قرار می‌دهند اما پرسپولیسی‌ها امیدوارند تا یک هفته مانده به پایان فصل، جشن قهرمانی را در ورزشگاه خانگی خود برگزار کنند و البته شانس زیادی برای رسیدن به این هدف ندارند.

پرسپولیس از شش قهرمانی لیگ برتری اش، نیمی را در هفته پایانی جشن گرفته و نیم دیگر را زودتر از اتمام مسابقات. در لیگ اول و هفتم، قهرمانی به شکلی دراماتیک رقم خورد و در لیگ هجدهم نیز پیروزی مقابل پارس جنوبی، قرمزها را صدرنشین نگه داشت. اما در لیگهای شانزدهم، هفدهم و نوزدهم شاگردان برانکو و یحیی، به شکلی مقتدرانه لیگ را فتح کردند.

* قهرمانی پرسپولیس؛ چهار حالت و ۲۲.۲ درصد
برای بازیهای امروز لیگ برتر (پرسپولیس و سپاهان) ۱۸ حالت موجود است و ۴ تا حکم به قهرمانی پرسپولیس می‌دهد. برای رقم چنین حالتی، ابتدا قرمزها باید تراکتور را شکست دهند و این پیش فرض رقم خوردن چنین وضعیتی است و بدون آن، قهرمانی به دست نخواهد آمد. اگر برتری پرسپولیس با تساوی یا شکست سپاهان همراه شود، قهرمانی پرسپولیس قطعی خواهد شد. (این البته دو حالت است اما نباید فراموش کرد که در جدول احتمالات باید مسئله تفاضل گل را هم اعمال کرد که در این حالت دو برابر می‌شود)

.

* صدرنشینی سپاهان؛ سه حالت و ۱۶.۶%
طلایی پوشان امیدوارند که لغزش پرسپولیس، قهرمانی را به آنها هدیه کند. سرخپوشان پایتخت در سه حالت، امشب صدرنشینی را به سپاهان واگذار خواهند کرد و باید توجه کرد که پیش فرض چنین اتفاقی، عدم پیروزی پرسپولیس و پیروزی سپاهان است: ۱. باخت پرسپولیس و پیروزی سپاهان (تفاضل به نفع سپاهان)، ۲. باخت پرسپولیس و پیروزی سپاهان (تفاضل به نفع پرسپولیس) و ۳. تساوی پرسپولیس و پیروزی سپاهان (تفاضل به نفع سپاهان). اگر پرسپولیس مقابل تراکتور مساوی کند و سپاهان با نتیجه ای ضعیف تر از ۳-۰ ذوب آهن را شکست دهد، صدرنشین پرسپولیس خواهد ماند.

.

* صدرنشینی پرسپولیس بدون قهرمانی؛ ۱۱ حالت و ۶۱.۱%
محتمل ترین اتفاق برای امشب فوتبال ایران، ادامه روند موجود است. از بین ۱۸ حالت موجود، ۱۱ تا حکم به ادامه صدرنشینی پرسپولیس بدون کسب قهرمانی می‌دهد. اگر پرسپولیس پیروز شود، قطعا و با هر حالتی جایگاه نخست را حفظ خواهد کرد اما در صورت تساوی یا شکست هم می‌تواند جایگاهش را نگه دارد. اگر پرسپولیس ببازد، تساوی یا شکست سپاهان نیز به سود قرمزها خواهد بود و اگر مساوی کند، دوباره تساوی یا باخت سپاهان صدرنشینی پرسپولیس را تضمین می‌کند. در حالتی خاص، مساوی پرسپولیس اگر با برد یک یا دو گله سپاهان همراه شود، بازهم این تیم را صدرنشین خواهد کرد.

.

* چند نکته:
* ۸۴ درصد احتمال دارد که پرسپولیس امروز صدرنشین لیگ برتر بماند.
* در صورت پیروزی هر دو تیم، شانس قهرمانی سپاهان به حدود ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.
* اگر پرسپولیس اختلاف تفاضل گل را یکی دیگر افزایش دهد و مقابل پیکان به تساوی برسد، سپاهان برای قهرمانی باید ۴ گل به استقلال بزند.
* ۷۸ درصد احتمال دارد که پرسپولیس امروز قهرمان لیگ برتر نشود.

۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 17957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha