ترین‌های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال/ نوراللهی برترین بازیکن

با پایان مسابقات هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، ترین‌های هر بخش مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان در شرایطی که اکثر لیگ‌های معتبر اروپایی آماده شروع فصل جدید رقابت‌های داخلی هستند، هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته برگزار شد.

تیم پرسپولیس این هفته با پیروزی مقابل پیکان برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد. سپاهان هم با وجود برد مقابل استقلال، در کسب قهرمانی ناکام بود و به رده دوم رضایت داد. آبی پوشان پایتخت هم سوم شدند. تراکتور هم با پیروزی پرگل مقابل سایپا، این تیم را به لیگ دسته اول فرستاد و خودش هم در رده چهارم قرار گرفت تا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شانس داشته باشد.

نتایج هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال:

آلومینیوم اراک صفر - نفت مسجدسلیمان یک

استقلال تهران یک - سپاهان اصفهان ۲

گل گهر سیرجان ۲ - نساجی مازندران ۲

پدیده صفر - فولاد صفر

نفت آبادان ۲ - ماشین سازی یک

تراکتور ۵ - سایپا یک

ذوب آهن صفر - مس رفسنجان یک

پیکان صفر - پرسپولیس ۲

تیم هفته (پرسپولیس)

پرسپولیس در آخرین بازی فصل خود به مصاف پیکانی رفت که هفته قبل با ۵ گل مقابل ماشین سازی به پیروزی رسیده بود. پیکان در این دیدار انگیزه‌ای نداشت زیرا از قبل مشخص بود که این تیم نمی‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. شاگردان یحیی گل محمدی در این مسابقه با ارائه یک بازی منطقی به برتری رسیدند تا پنجمین قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر کسب شود. پرسپولیس خیلی زود در نیمه اول کار پیکان را ساخت. گل‌های مهدی عبدی و احمد نوراللهی رای به قهرمانی سرخ‌ها در لیگ بیستم دادند.

بازی هفته (استقلال - سپاهان)

ابتدای فصل که قرعه کشی مسابقات لیگ برتر قرعه کشی شد، اکثر کارشناسان پیش بینی کردند که دیدار استقلال و سپاهان در هفته پایانی لیگ برتر می‌تواند سرنوشت جام را تعیین کند. سپاهان که قبل از این مسابقه در رده دوم لیگ قرار داشت، چشم به لغزش احتمالی پرسپولیس دوخته بود تا با برد مقابل استقلال قهرمان شود. سپاهانی‌ها کار خود را به خوبی انجام دادند و با نتیجه ۲ بر یک از سد استقلال گذشتند اما با برد پرسپولیس، در مکان دوم جدول قرار گرفتند. این دیدار بازی جذابی هم از کار درآمد که یک اخراجی (محمد کریمی) هم داشت.

مربی هفته (فیروز کریمی)

یکی از مهمترین بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر در تبریز برگزار شد. تیم تراکتور که هفته قبل مقابل پرسپولیس شکست خورده بود در تبریز به مصاف سایپا رفت. این دیدار برای هر ۲ تیم اهمیت زیادی داشت. تراکتور قصد داشت با پیروزی در این دیدار امیدهای خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان حفظ کند و سایپا هم که مدعی اول سقوط بود قصد داشت، در لیگ برتر باقی بماند. نتیجه در زمین کاملا یک طرفه بود و تراکتور به راحتی با نتیجه ۵ بر یک از سد سایپا گذشت تا در رده چهارم به کار خود در لیگ برتر پایان دهد. سایپا هم به لیگ دسته اول سقوط کرد تا یکی از تیم‌های با ثبات فوتبال ایران به سطح ۲ فوتبال ایران تبعید شود. فیروز کریمی مربی تراکتور که هفته قبل حواشی عجیبی را در نشست خبری ایجاد کرده بود، با این برد کیفیت فنی خود را بار دیگر نشان داد. تراکتوری‌ها البته اعلام کرده اند که به زودی سرمربی جدید این تیم انتخاب خواهد شد.

بازیکن هفته (احمد نوراللهی)

پرسپولیس با قدرت در لیگ بیستم قهرمان شد. جدا از عملکرد فنی خوب مربیان این تیم، بازیکنان سرخپوش هم قابلیت‌های منحصر به فردی داشتند. احمد نوراللهی که در طول فصل یکی از مهره‌های کلیدی و بدون جایگزین یحیی گل محمدی در میانه میدان بود، در بازی آخر هم نمایش قابل قبولی داشت تا شب خوبی را برای هواداران سرخ‌پوش پایه گذاری کند. نوراللهی جدا از درگیری‌های موفقی که میانه زمین داشت، گل دوم را هم به ثمر رساند تا بازی خوب خود را با گل تکمیل کند.

دروازه بان هفته (داوود نوشی صوفیانی)

در دیگر مسابقه این هفته لیگ برتر، تیم‌های ذوب آهن و مس رفسنجان به مصاف هم رفتند. مس در این مسابقه با تک گل تماشایی قاضی به برتری رسید. مس این برد را تا حدودی به دروازه بان خود مدیون است. ذوب آهن که در این دیدار خیلی به برد احتیاج داشت بازی را هجومی آغاز کرد و چند بار تا آستانه فروپاشی مس پیش رفت اما واکنش‌های داوود نوشی صوفیانی شاگردان حسینی را ناکام گذاشت. نوشی صوفیانی جدا از مهارهایی که در این مسابقه داشت، روی خروج‌ها هم سریع و مطمئن نشان داد.

اتفاق هفته (قهرمانی پرسپولیس)

سرخپوشان پایتخت برای پنجمین بار متوالی فاتح لیگ برتر فوتبال ایران شدند تا نشان دهند، این اتفاق شانسی نبوده و با برنامه ریزی مشخصی صورت گرفته است. پرسپولیسی‌ها با پیروزی مقابل پیکان، در شهر قدس جشن قهرمانی برگزار کردند تا مهمترین اتفاق فصل را رقم بزنند. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس ششمین جام خود را فتح کرد تا پشت سر امیر قلعه نویی و برانکو ایوانکوویچ به سومین مربی پرافتخار تبدیل شود.

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 18202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha