مدیر عامل توییتر: بیت‌کوین، کلید آینده توییتر است

جک دورسی در آخرین اظهارات خود ضمن اشاره به قابلیت ادغام بیت کوین با خدمات مختلف توییتر، درباره بیت کوین و نقش آن در آینده این شبکه اجتماعی صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کوین تلگراف، جک دورسی مدیرعامل توییتر گفته است که بیت کوین یکی از عوامل کلیدی در آینده توییتر خواهد بود.

دورسی که در کنفرانس گزارش درآمد سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ صحبت می‌کرد، با تأکید بر ظرفیت بیت کوین برای ایجاد تحول بیشتر در محصولات و خدمات توییتر، گفت که این ارز دیجیتال «بخش بزرگی» از آینده شرکت را به خود اختصاص خواهد داد.

او از بیت کوین با عنوان ارز بومی اینترنت یاد کرده و فرصت‌های ادغام بیت کوین در سرویس‌های فعلی توییتر از جمله تجارت، اشتراک حساب‌ها و قابلیت‌های جدیدی مانند تیپ جر (Tip Jar) و سوپر فالوز (Super Follows) را تشریح کرد.

مدیرعامل توییتر به سرمایه‌گذاران این شرکت گفت که نوآوری‌های بسیاری وجود دارد که مبتنی بر بیت کوین بوده و فراتر از قابلیت‌های آن به‌عنوان یک ارز است. او به تعهد توییتر برای غیرمتمرکزسازی شبکه اجتماعی خود و ارائه مشوق‌های اقتصادی بیشتر نیز اشاره کرد.

دورسی با بیان اینکه بیت کوین در کنار هوش مصنوعی و تمرکززدایی، یکی از سه جریان اصلی آینده توییتر است، تأکید کرد به نظر من برای توییتر و سهامداران آن بسیار مهم است که چشم‌مان همچنان به این فضا باشد و با قدرت در آن سرمایه‌گذاری کنیم.

دورسی همچنین با اشاره به توسعه ارز دیجیتال فیس‌بوک، تأکید کرد که توییتر در پرداختن به ارزهای دیجیتال تنها نیست. انتظار می‌رود شرکت فیس‌بوک، ارز دیجیتال خود را که دی‌یم (Diem) نام دارد در سال جاری میلادی آزمایش کند. با این حال توییتر برخلاف فیس‌بوک که ارز دیجیتال مخصوص خود را راه‌اندازی کرده است، قصد دارد بر روی بیت کوین به‌عنوان استاندارد بازِ بومی اینترنت تمرکز کند.

دورسی در این‌ باره گفت: کاملاً واضح است که نیاز به این استاندارد وجود دارد و باید ارزش آن را درک کنیم. فکر می‌کنم تمرکز روی یک استاندارد باز که بومی اینترنت باشد، همان مسیر درستی است که باید در آن قدم بگذاریم، به همین دلیل است که تمرکز من و تمرکز ما در نهایت روی بیت کوین خواهد بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد این اولین باری است که دورسی به‌صورت عمومی در مورد نحوه ادغام بیت کوین با محصولات توییتر اظهار نظر می‌کند. این اظهارات جدید مدت کوتاهی پس از آن که دورسی در رویداد مجازی بی‌ورد (The ₿ Word) در کنار ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، و کتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل آرک اینوست (Ark Invest)، درباره بیت کوین صحبت کرد مطرح شده است.

دورسی گفته است اگر بیت کوین قبل از توییتر یا فیس‌بوک به وجود آمده بود، شرایط مدل‌های کسب‌وکار کنونی بسیار متفاوت‌تر از این بود.

او افزود: مطمئناً وابستگی‌ای که اکنون به مدل کسب‌وکار تبلیغاتی داریم، نداشتیم.

دورسی یکی از اولین شخصیت‌های حوزه فناوری است که بیت کوین را پذیرفته و از سال ۲۰۱۸ تاکنون بارها گفته است که بیت کوین تنها ارز اینترنت خواهد بود. شرکت پرداختی اسکوئر (Square) هم که متعلق به دورسی و حامی ارزهای دیجیتال است، در اواخر سال ۲۰۲۰ اقدام به خرید ۵۰ میلیون دلار بیت کوین کرد و در ادامه در اوایل سال ۲۰۲۱ مقدار بیشتری از این ارز دیجیتال به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار خریداری کرد.

۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 17943
منبع: ارز دیجیتال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha