پیش‌بینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بازار سهام

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سهامداران نگران ریزش‌های اخیر شاخص و قیمت ها نباشند؛ چون بهای سهام شرکت‌ها دوباره صعودی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم؛  محمدرضا پورابراهیمی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان کرمان، گفت: هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس، لایحه حذف قانون منع ارزش افزوده را تصویب و به صحن علنی مجلس می دهد تا با نهایی شدن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با این دو اقدام اساسی، ۹۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی و شامل حوزه های بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و عدم ثبات قیمت‌ها حل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همچنین با توجه به سهم ۹۰ درصدی بانک ها در تحریم‌های اقتصادی، اصلاح قانون بانکداری در دستور کار قرار گرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به طبیعی بودن نوسان قیمت ها در بازار سهام، افزود: در این میان هر روز بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی ایجاد می شود که می توان از طریق فرابورس، همه مشکلات شرکت‌ها را مرتفع کرد. بنابراین سهامداران نگران ریزش‌های اخیر شاخص و قیمت ها نباشند. چون بهای سهام شرکت‌ها دوباره صعودی خواهد شد.

پورابراهیمی درباره علت مخالفت مجلس با عرضه اوراق سلف نفتی دولت هم توضیح داد: ایجاد ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی از جنس استقراض بود و سقف استقراض را در قانون برنامه و بودجه به‌ هم می‌زند

۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 1692

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha