پایان دراماتیک بورس در آخرین روز کاری هفته/  سقوط تاریخی در بورس تهران رقم خورد/ بزرگ‌ترین ریزش شاخص هم وزن در ۳ ماه اخیر + نقشه بازار

 در آخرین روز کاری هفته، باز هم شاهد سرخ پوشی در کلیت بازار بودیم و نماگر بورس در ۳۰ دقیقه ابتدایی حدود ۳ هزار واحد منفی را ثبت کرد. در گروه خودرویی، دو نماد تاثیر گذار سایپا و خودرو، در بدترین شکل ممکن معامله شدند و با وجود اصلاح شدید و پی در پی، امروز فشار فروش داشتند و از حوالی صفر تابلو تا صف فروش رنج منفی را پشت سر گذاشتند. در حقیقت امروز سایپا یکی از مهمترین حمایت‌های خود را از دست داد.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛  در آخرین روز کاری هفته، باز هم شاهد سرخ پوشی در کلیت بازار بودیم و نماگر بورس در ۳۰ دقیقه ابتدایی حدود ۳ هزار واحد منفی را ثبت کرد. در گروه خودرویی، دو نماد تاثیر گذار سایپا و خودرو، در بدترین شکل ممکن معامله شدند و با وجود اصلاح شدید و پی در پی، امروز فشار فروش داشتند و از حوالی صفر تابلو تا صف فروش رنج منفی را پشت سر گذاشتند. در حقیقت امروز سایپا یکی از مهمترین حمایت‌های خود را از دست داد باید دید و منتظر ماند که این فشار فروش آشکار تا کی ادامه خواهد داشت و زیان سهامدار خرد چقدر خواهد شد. گروه پالایشی که منتظر بازگشایی شپنا بودند نیز با رنج منفی همراه شد و شبندر و شپنا  هر دو در حداقل قیمت به معاملات خود خاتمه دادند. در گروه فلزات نیز در غیاب فولاد، شاهد معاملات منفی نماد فملی بودیم. سهام میدکو که جهت مجمع عادی در پایان معاملات امروز بسته شد، پرتقاضا ظاهر شده و تا صف خرید نیز پیشروی کرد. در گروه بانکی دو سهم وپارس و وپاسار به نسبت بقیه بهتر معامله شدند و حمایت حقوقی در این دو سهم مشهود بود. اما امروز بزرگ‌ترین ریزش شاخص هم وزن در ۳ ماه اخیر نیز ثبت شد و این شاخص ۵ هزار و ۸۳۶ واحد نزول کرد که بزرگ‌ترین ریزش در ۶۶ روز کاری گذشته از ۱۸ بهمن ماه به این سو است. بنابراین شاخص هم وزن در آخرین روز معاملاتی اردیبهشت ماه با تغییر کانال در سطح ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ واحدی ایستاد. شاخص هموزن امروز به زیر محدوده ۴۰۰ هزار واحد رسید و اکثر گروه‌های کوچک همچنان در سراشیبی نزول قرار دارند.

گروه ساختمان، سیمان، کاشی، کاغذ، ماشین آلات قندی یکدست سرخ پوش بودند و در گروه زراعت تک نماد سبز این گروه نماد جوین بود. در میان دارویی ها برکت و دعبید معاملات متعادل و مثبتی را تجربه کردند. صف خرید شصدف نیز بعد از ۱۵ ماه امروز عرضه و تا صف فروش نیز پیش رفت.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی کفرا در بازه ۴۶ درصد منفی و قیمت ۲۴۵۰ تومان اشاره کرد.

۷ نمادی که بیشترین تاثیر منفی را بر بوررس داشتند

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۷۴۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۵ هزار و ۸۳۶ واحد  افت  کرد و به رقم ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۰۴ هزار  معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فملی، فارس، شپنا، شستا، رمپنا، خودرو، وغدیر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی برکت، فملی، ثامید، اپال، شستا، خودرو، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷ واحد رشد، رقم ۱۷ هزار و  ۷۹۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۳۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۶۷۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای میدکو، بپاس بیشترین تاثیر مثبت و سهام زااگرس، کگهر، ذوب، وملل، ساوه بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فتوسا، فگستر، کزغال، کرمان، وسپهر، ذوب، غگیلا است.

انتهای پیام. /

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 14932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha