حمایت از بازار با دامنه نوسان نامتقارن

مدیرعامل کارگزاری سینا گفت: ابزارهای کمکی در برخی مقاطع نیاز بازار هستند اما بهتر است بازارگردان ها هم به کمک این ابزار بیایند تا شرایط بهتر کنترل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ رامین ملماسی با اشاره به اقدام اخیر در شورای عالی بورس در تصویب  دامنه نوسان نامتقارن بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر بازا ر، دامنه نوسان نامتقارن یک تصمیم حمایتی است، البته این موضوعی است که ماه ها مورد بررسی قرار گرفته  و در نهایت مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که این تصمیم باعث شود بازار  به مسیر مثبت خود برگردد و سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری در این بازار سرمایه گذاری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین نقش بازارگردان ها را در وضعیت فعلی بازار  سرمایه مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر هر کدام از بازارگردان ها نقش واقعی  خود  را  ایفا کنند، بازار به شرایط هیجانی نمی رسد و نیازی به کنترل رفتار سهامداران هم نخواهد بود.

ملماسی اظهار کرد: بازار همیشه صعودی نیست و یک جایی اصلاح صورت می گیرد، بنابراین باید دید بازارگردان ها چگونه عمل می کنند و آیا فعالیت آنها در راستای جلب اعتماد سهامداران و مدیریت صحیح بازار سهام هست یا خیر؟ آنها باید به گونه ای در بازار حضور داشته باشند که رفتارهای نامتعارف را کنترل کنند و  بازار را به سمت نقدشوندگی بیشتر پیش ببرند.

این کارشناس بازار سرمایه  همچنین با اشاره به تاثیر کانال ها و شبکه های احتماعی بر بازار سرمایه افزود: امروزه  فضای مجازی به حدی گسترده است که هر فرد توانا یا مبتدی در حوزه بورس اقدام به راه اندازی کانال های سیگنال دهی به سهامداران کرده است، قطعا می دانیم که نمی‌توانیم رفتار مردم در فضای مجازی را سرکوب کنیم؛  بنابراین اگر برنامه ای برای حمایت افراد توانمند حقیقی که در فضای مجازی هستند صورت بگیرد شاید سیگنال دهی و تارگت های چند روزه کمتر دیده شود، لذا پیشنهاد می شود که برای این موضوع  نیز  تدبیری اندیشیده شود.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 12028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha