کُند شدن رشد فعالیت کارخانه‌ای در آمریکا با اوج‌گیری دوباره کرونا

شاخص موسسه مدیریت عرضه (ISM) از فعالیت اقتصادی در آمریکا تا رقم ۵۷.۵ در ماه گذشته کاهش یافت. کاهش حمایت از فعالیت‌های کارخانه‌ای باعث رکود بیشتر رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، فعالیت تولید کارخانه‌ای در آمریکا در ماه نوامبر کند شد. افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا باعث شد سفارش های جدید که با بالاترین رقم طی ۱۷ سال گذشته رسیده بودند، دوباره کاهش یابد. کارگران در خانه مانده‌اند و کارخانه‌ها موقتاً جهت ضد عفونی تاسیسات بسته شده‌اند.

 موسسه مدیریت عرضه در روز سه‌شنبه هشدار داد غیبت کارگران در کارخانه ها و مشکلات ایجاد شده در بازگرداندن و استخدام کارگران جدید همچنان تا پایان بحران کرونا تولید را در سطح پایینی نگه می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاهش حمایت از فعالیت‌های کارخانه‌ای باعث رکود بیشتر رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در بحبوحه اوج دوباره کرونا و پایان محرک‌های مالی می‌شود.

 استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو این کشور در روز سه شنبه از کنگره خواستند حمایت بیشتری از کسب و کارهای کوچک کند. گروهی از قانونگذاران یک بسته کمکی اضطراری به ارزش ۹۰۸ میلیارد دلار جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک و میلیون‌ها بیکار پیشنهاد داده‌اند.

شاخص موسسه مدیریت عرضه (ISM) از فعالیت اقتصادی در آمریکا تا رقم ۵۷.۵ در ماه گذشته کاهش یافت. این رقم در اکتبر برابر با ۵۹.۳ بود، یعنی بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۱۸. عدد بالای ۵۰ نشان دهنده توسعه تولید کارخانه ای است که ۱۱.۳ درصد از اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد. اقتصاددان ها پیش بینی می‌کنند این شاخص در نوامبر تا ۵۸ سقوط کند.

۱۶  صنعت تولیدی از جمله محصولات چوبی، ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل در ماه گذشته رشد کردند. تولید محصولات نفتی و زغال سنگ راکد شدند.

موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا آمریکا را در بر گرفته و ۴.۲ میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا و بیش از ۳۵ هزار مرگ مرتبط با این ویروس در نوامبر گزارش شده‌است. ویروس کرونا تولید در کارخانه‌ها را مختل کرده است. سطح تولید کارخانه‌ای هنوز هم ۵ درصد کمتر از سطح قبل از کروناست.

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 9500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha