صادرات چهار برابری فرآورده طی هفت سال گذشته

وزیر نفت اعلام کرد: از سال 92 تاکنون میزان صادرات فرآورده چهار برابر شده است.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیژن نامدار زنگنه در مراسم گازرسانی به استان فارس با بیان اینکه فارس دومین استان گازخیر کشور است اظهار داشت: میادین گازی کشف شده متعددی در این استان داریم که توسعه یافته و میادین زیادی نیز باید توسعه یابد. در تراز تولید و مصرف گاز تا سال 1420 توسعه تمامی میادین گازی کشف شده در استان دیده شده است.

وی با بیان اینکه فارس تا سه سال گذشته به لحاظ گازرسانی عقب بوده افزود: در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی، کرمان و خراسان رضوی مشکل داشتیم اما اکنون وضعیت بهبود یافته است در استان فارس 86 درصد روستاها تحت پوشش گازرسانی قرار گرفتند که تا پایان شهریور 1400 به 95 درصد خواهد رسید و به این ترتیب 98 درصد از کل استان گازرسانی خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه گازرسانی به صنایع در اولویت قرار دارد خاطرنشان کرد: تولید، زندگی و اشتغال به توسعه صنعت باز می‌گردد امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود وضعیت به گونه‌ای نباشد که در صنایع مشکل گاز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تمام نگاه ما توسعه یکپارچه صنعت گاز بوده و در این مسیر به برکت تلاش خستگی‌ناپذیر مجاهدان گمنام پارس جنوبی از سال 92 تولید 280 میلیون متر مکعبی در این میدان دو و نیم برابر شده و به 700 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث 17 پالایشگاه، 30 سکو، صدها چاه ، هزاران کیلومتر خط لوله، صدها هزار تن تاسیسات و بهره‌برداری از آنها تماما زمانی رخ داده که در تحریم به سر می‌بردیم.

وی با بیا ن اینکه ما به رغم محدودیت‌ها به رکورد تولید هزار میلیون مترمکعب گاز خام رسیده‌ایم تصریح کرد: در امر گازرسانی همه راضی‌اند و ضرر نکرده‌اند مردم به دلیل اینکه به سوخت مطمئن ا رزان و راحت دست یافتند، به پیمانکاران 25 هزار میلیارد کار تزریق شد ده‌ها اشتغال مستقیم ایجاد شد مردمی که گازردار شدند همه بخاری و تاسیسات خریدند که منجر به ا یجاد تقاضا برای کارخانجات شد تاسیساتی‌های شهرها و روستاها فعال شدند میلیون‌ها قطعه خریداری شد که تمامی تقاضاها برای شرکت‌های داخلی بود و تمامی این مباحث بیانگر این است که از گازرسانی بسیاری از قشرهای کشور سود برده‌اند. علاوه بر اینکه محیط زیست آلوده و تخریب نشده و از سوختن فرآورده‌های آلاینده جلوگیری شده است. همچنین دولت راضی است زیرا توانسته فرآورده را صرفه‌جویی و آن را صادر کند.

وی با بیان اینکه با گازرسانی میلیاردها دلار مصرف فرآورده صرفه‌جویی شده است گفت: از سال 92 تاکنون میزان صادرات فرآورده چهار برابر شده است.

انتهای پیام/

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 5777
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha