با روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان آشنا شوید

رنگ لباس افراد، بیش‌تر از همه، بر هیجانات تاثیر می‌گذارد. هیجانات، رفتار افراد را به طور غیر مستقیم، تحت تسلط خود قرار خواهد داد. هر رنگ، شخصیت روان شناختی مستقل دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ‌روانشناسی رنگ در طراحی لباس بانوان به تناسب استایل فرد و هم‌چنین موقعیتی که در آن حضور دارد، اهمیت ویژه دارد.

در  این گفتارها، به بررسی اثرات روانی رنگ در طراحی لباس اشاره می‌کنیم. این سلسله گفتارهای آموزشی را به اطلاع دوستان شیک پوش خود برسانید.

.

اثرات روانی رنگ‌ها

رنگ لباس افراد، بیش‌تر از همه، بر هیجانات تاثیر می‌گذارد. هیجانات، رفتار افراد را به طور غیر مستقیم، تحت تسلط خود قرار خواهد داد. هر رنگ، شخصیت روان شناختی مستقل دارد.

سفید: رنگ پاکی و خلوص است و رنگ فعالی به نظر می‌رسد. عاشقان صمیمیت و طراوت، رنگ سفید را به خصوص در نیمه اول سال، بیش‌تر بر تن می‌کنند.

سیاه: تیره، غلیظ و غیر فعال است. اگر به دنبال انرژی‌های مثبت هستید، از این رنگ دوری کنید.

خاکستری: شخصیت مستقل ندارد و یادآور ترس و یکنواختی است. رنگ محبوب آدم‌های شاد نیست، اما در طراحی استایل، انتخابی ساده برای ست شدن لباس‌ها با هم است.

سبز: از تمام رنگ‌ها آرام‌تر است و حالتی از آرامش دنیوی و رضایت را ساطع می‌کند. رنگ طبیعت، زیبایی و جذابیت آفرین است.

قرمز: دلالت بر استحکام، سر زندگی، قدرت و مردانگی و شهوت و جسارت دارد. جدیت و وقار و جذابیت را القا می‌کند. محبوب ورزشی پوش‌ها است.

صورتی: نماد مهربانی، ملایمت رویایی و طبیعت زنانه است و عاطفه را القا می‌کند. هم در استایل‌های مردانه و هم زنانه و هم بچه گانه، کاربرد فراوان دارد. اگر دنبال شادی و انرژی مثبت هستید، از شدت و قدرت انرژی رنگ صورتی، غافل نشوید.

زرد: درخشان‌ترین رنگ، سر زنده و جلب توجه کننده بوده و یادآور قدرت است و بر خلاف آبی، هیچ عمقی از آن احساس نمی‌شود. کاملا بی پروا و برون گرا است. استفاده از لباس زرد سبب می‌شود که آرامش شما افزایش یابد. زرد طلایی، بسیار فعال و نافذ است و وقتی به قرمز ترکیب شود، احساسی از شادی و رضایت را در شخص پدید می‌آورد. زرد، رنگ محبوب علما و عرفا است.

نارنجی: بیش‌تر از قرمز، بیان گر ارتباط و تلاتو است. فعال و دلنشین بوده و سریع پذیرفته می‌شود.

آبی: رنگ عمقیق و زنانه و نشانه بلوغ و پختگی و محبوب سلبریتی‌ها و پرنسس‌های جهان است. آرام و درون گرا بوده و طراوت و پاکیزگی را تداعی می‌کند. مخصوصا وقتی با رنگ سفید، هم نشین شود. آبی، عالی‌ترین رنگ برای برقراری تعادل است.

آبی روشن: بی تفاوت‌تر و در عین حال، رویا بر انگیز است. این رنگ، برای تجسم ورزش، مناسب خواهد بود. چرا که جوان و پر انرژی به نظر می‌رسد.

آبی سیر: سلطنتی و نشان تمول است. تقریبا رنگ سال ۲۰۲۰ میلادی است.

آبی فیروزه ای: استحکام زیاد و بیانی از اشتیاق را القا می‌کند.

بنفش: رنگی غمگین و افسرده و مملو از وقار و دل فریبی را تداعی می‌کند. رنگ ملکه‌ها و محبوب بانوان مشکل پسند است. بنفش کم رنگ، فرد را به خاطرات کودکی می‌برد و بیش تر، جادویی و سحر بر انگیز است.

رنگ‌هایی هستند که قوی، گرم و با حرارت بوده و دارای ترکیبات شاد و جوان می‌باشند. در این گروه رنگی، قرمز، نارنجی و زرد، به ترتیب، تاثیر گذار هستند. ترکیب رنگ‌های گرم در کنار هم، جسور، غنی و زنده است.

ترکیب رنگ قرمز-نارنجی، یا مکملش فیروزه‌ای (سبز-آبی) فعال است و به راحتی جلب توجه می‌کند. جلوه رنگ‌های قرمز رنگ‌هایی مثل بنفش و قهوه‌ای را در محل اطراف خود محو می‌کند. در تصویر پایین ست رنگی گرم را مشاهده می‌کنید.

رنگ‌های کانی

این رنگ ها، گرم و پر از سرزندگی است. مانند رنگ سفال یا مس براق شده و ته رنگ‌های کانی انعکاس دهنده جوانی است. رنگ‌های دوستانه: اغلب، دارای رنگ نارنجی است مانند زرد نارنجی، یا زرد کهربایی. نارنجی به عنوان رنگ ایمنی در لباس مشاغل، کاربرد دارد.

.

چه رنگ‌هایی چه احساساتی را در لباس بانوان بر می‌انگیزد؟

این سوال مهمی است. برخی از لباس ها، به دلیل این که رنگ بندی خاص داشته و از طرح‌های هدفمند و خلاقانه سود می‌برد، کانسپت خاصی را تداعی کرده که احساسات مختلفی را ساطع می‌کند. بعضی از لباس ها، حس زنانگی و قدرت و طروات بیش تری با بقیه دارند. در ادامه، شما را با قدرت رنگ‌های محرک، آشنا می‌کنیم.

رنگ‌هایی برای حس قدرت

قوی‌ترین ترکیبات پر از هیجان و کنترل، همیشه ترکیبی با رنگ قرمز دارند و مهم نیست که با چه رنگی ترکیب می‌شود. در این ترکیبات رنگی، رنگ‌های متضاد، به ویژه قرمز، وجود دارد.

رنگ‌هایی برای حس طراوت و تازگی

سبز، القا کننده سلامتی و خوشبختی است و وقتی با مکملش قرمز، ترکیب شود، سر زندگی اش افزایش می‌یابد. استفاده از رنگ‌های مشابه سبز، روی چرخه رنگ، می‌تواند ترکیبات رنگی قوی خلق کند تا طراوت و سر زندگی القا کند.

رنگ‌هایی برای حس حرکت

روشن‌ترین ترکیبات رنگی هستند که زرد در آن‌ها مرکزیت دارد. مثل رنگ لیمویی. این رنگ ها، شادابی و سر زندگی را القا می‌کند.

.

آن چه درباره رنگ در طراحی لباس باید بدانیم

رنگ به آسانی قادر است، اندام را چاق‌تر یا لاغرتر از آن چه هست به نمایش در آورد و حتی روی پوست و مو تاثیر بگذارد و معایب بدن را بپوشاند و محاسن اندام را جلوه گر سازد.

اصول تطبیق رنگ با اندام بانوان در طراحی لباس بانوان بسیار پر اهمیت است.

هیچ چیز به اندازه رنگی که برای لباس خود انتخاب می‌کنیم، نشان دهنده خصوصیات ما نیست.

پوشاک انتخابی هر فرد، یکی از مهم‌ترین عوامل نمودار کننده ذوق و سلیقه وی است.

رنگ به مد لباس، تنوع می‌بخشد.

رنگ‌های تیره و خنثی، بهترین نوع انتخاب رنگ اصلی هستند. مثل رنگ‌های سیاه، آبی، لاجوردی و قهوه ای.

رنگ لباس، وقتی متناسب است که موجب درخشیدن پوست صورت و موی سر بشود.

شب، جلوه متفاوتی دارند، بهتر است همیشه، لباس را تحت نور، بررسی کنیم.

فرم اندام شما، تاثیر زیادی در چگونگی انتخاب رنگ‌ها دارد. اگر چهار شانه هستید، برای تهیه کت و دامن، تنها می‌توان از یک رنگ یا از دو رنگ تقریبا شبیه به هم استفاده کند. شخص لاغر یا بلند، می‌تواند بلندی بیش از حد خود را با رنگ‌های متضاد برای کت و دامن، به اصطلاح بشکند.

اگر رنگ لباس، مات باشد، با رنگ زنده و اکسسوری، مثل رنگ مرجانی زنده که رنگ سال ۱۳۹۸ است، ست کنید.

اگر رنگ اصلی لباس شما روشن است، استفاده از رنگ زنده یا تیره یا مخلوطی از هر دو رنگ، مناسب خواهد بود.

گر رنگ لباس یا کت و دامن، قدری زنده است، جلوه دادن آن ممکن است تنها با تغییر سطح پارچه یا به کمک یک رنگ خنثی بدست آید.

در انتخاب رنگ لباس، دقت کنید. هر رنگی، تحت تاثیر رنگ‌های اطرافش در کل طرح و رنگ پوست شخص و هم چنین خصوصیات فیزیکی او قرار می‌گیرد. در انتخاب رنگ برای هر فرد، حداقل باید سه فاکتور اصلی در نظر گرفته شود: رنگ پوست و مو، نوع اندام و سن و شخصیت.

پارچه‌های کدر و مات، به علت جذب نور، رنگ پوست صورت را افزایش داده و شفاف‌تر می‌کنند. این نوع پارچه ها، برای افراد پیر یا افرادی که پوست کم رنگ دارند، مناسب خواهد بود.

۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
کد خبر: 8706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha