هواشناسی ایران ۹۹/۸/۲۹| برف و باران ۵ روزه در اکثر مناطق کشور

​​​​​​​ سازمان هواشناسی اعلام کرد طی امروز تا دوشنبه آینده در اکثر مناطق کشور بارش برف و باران روی می‌دهد و شدت بارش‌های امروز مربوط به استان گیلان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان و مازندران بارش باران، گاهی وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف روی می‌دهد.

شدت بارش ها برای امروز مربوط به استان گیلان است. فردا از سمت غرب کشور سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، گیلان، غرب مازندران، غرب سمنان، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، شمال کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، نیمه شمالی خوزستان بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غرب و شمال غرب بارش برف پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌های فردا برای استان‌های لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال خوزستان، کرمانشاه و کردستان است.

شنبه هفته آینده با فعالیت شدیدتر سامانه بارشی همین شرایط در غرب، شمال غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، شمال شرق، شمال و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی شده است. در مناطق مستعد غر و جنوبی غرب ریزش تگرگ دور از انتظار نیست. شدت بارش‌های شنبه آینده برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد نیمه شمالی خوزستان، تهران، قم و البرز است.

یکشنبه آینده برای اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده، ضمن این‌که شدت بارش‌ها برای این روز مربوط به چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، جنوب لرستان و شمال فارس است.

دوشنبه آینده در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است. همچنین برغرب، مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور بارش راکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: 7449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha