هشدار بارش برف و باران در ۲۱ استان کشور طی امروز

این سامانه روز گذشته مناطق و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، شمال بوشهر، شمال غرب فارس، نیمه شرقی خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان و امروز پنجشنبه شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان را در بر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز چهارشنبه و امروز موجب بارش باران، رعد و برق در مناطق گرمسیر، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، بارش برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر، کولاک برف، رخداد مه و احتمال بهمن می‌شود.

این سامانه روز چهارشنبه کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، شمال بوشهر، شمال غرب فارس، نیمه شرقی خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان و روز پنجشنبه شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان را در بر می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها موجب اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و تنش دمایی در سالن‌های دامداری و مرغداری و گلخانه‌ها شود.

سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.

آمادگی راهداری برای برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف در این شرایط جوی ضروری است.

۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
کد خبر: 50111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha