اخلاقی: نتایج انتخابی کشتی به معنای تمام شدن کار نیست/ هر روز از بنا می‌آموزم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: در عین حال که مربی تیم ملی هستم، به عنوان یک شاگرد هر روز از محمد بنا کار یاد می‌گیرم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حبیب‌الله اخلاقی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ارزیابی کشتی‌گیران برتر مسابقه انتخابی تیم ملی فرنگی اظهار داشت: کشتی‌های خوبی را شاهد بودیم. سجاد عباسپور در ۵۵ کیلوگرم به پویا دادمرز باخت و نفر اول شد. پویا ناصرپور کشتی گیر ۵۵ کیلوی ما بود که وزنش بالا رفته بود و ما این شانس را به او دادیم که در ۶۰ کیلوگرم کشتی بگیرد. مبارزه خیلی خوبی با علیرضا نجاتی داشت و نشان داد که در این وزن ما دو کشتی‌گیر خوب داریم. نجاتی خیلی خوب مبارزه کرد و به پیروزی رسید. میثم دلخانی، گردن‌کلفت کشتی گرفت و حسین اسدی در ۶۷ کیلوگرم در حالی که رضا گرایی نمی‌توانست کشتی بگیرد، اول شد. 

وی به عملکرد سایر اوزان ادامه داد: در ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد برنده کشتی نزدیک با علی ارسلان بود و در ۷۷ کیلوگرم رقابت پژمان پشتام و محمدعلی گرایی ملی پوش ما را مشخص کرد. در ۸۲ کیلوگرم، مهدی ابراهیمی نفر اول جام تختی اعلام کرد نمی‌تواند کشتی بگیرد و این محمد ناقوسی بود که شکست را به جمال اسماعیلی تحمیل کرد، در حالی که قبلا به این کشتی‌گیر باخته بود. در ۸۷ کیلوگرم رقابت همیشه بین رامین طاهری و حسین نوری بوده، که این بار هم رقابت نزدیکی داشتند و حسین نوری آماده‌تر بود و به پیروزی هم رسید. 

اخلاقی در مورد رقابت سه مدعی وزن نهم تیم ملی تاکید کرد: در ۹۷ کیلوگرم نفرات اول و دوم جام تختی ما همراه با مهدی علیاری مدال‌دار جهان حضور داشتند که محمدهادی ساروی موفق به پیروزی شد. در ۱۳۰ کیلوگرم سه کشتی گیر خوب داشتیم که قرار بود دوره‌ای کشتی بگیرند که تست کرونای امین میرزازاده مثبت درآمد و امیر قاسمی منجزی باتجربه شکست را به علی اکبر یوسفی تحمیل کرد.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان با اشاره به اینکه بازنده‌ها نباید امید خود را از دست بدهند، گفت: بعد از انتخابی، به بچه‌ها گفته شد که این انتخابی صرفا برای مسابقات جهانی بوده و باخت به معنای تمام شدن نیست. رقابت برای المپیک همچنان ادامه دارد و همه کشتی‌گیران می‌توانند با تلاش زیاد نتیجه را عوض کنند. می‌خواهیم رقابت همچنان حفظ شود.

مربی تیم ملی با تاکید براینکه هر روز از محمد بنا می‌آموزد، عنوان کرد: در عین حال که مربی تیم ملی هستم اما به عنوان یک شاگرد از محمد بنا یاد می‌گیرم. با تفویض اختیاز و اعتماد به نفسی که او به من داده، امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی را در تیم ملی رقم بزنیم.

به گزارش تسنیم، مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در حالی برگزار شد که چند روز پیش اعلام شد مسابقات جهانی برگزار نمی‌شود و به جای آن صربستان میزبان جام جهانی است. باید دید فدراسیون کشتی در وضعیت جدید قصد اعزام تیم‌ها به این رقابت‌ها را دارد یا نه.

۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 6572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha