باوجود مقاومت ترامپ، بایدن به دنبال تشکیل دولت است

بیش از یک هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیام‌های تبریک به جو بایدن همچنان به سوی وزارت امور خارجه آمریکا روانه است، اما این پیام‌ها به تیم بایدن تحویل داده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد جو بایدن هنوز به ساختمان وزارت خارجه دسترسی ندارد، این در حالی است که به طور معمول منابع این وزارت خانه در اختیار پیروز انتخابات قرار می‌گیرد، دونالد ترامپ و جمهوری خواهان همچنان در پذیرش شکست خود مقاومت می‌کنند.

در این گزارش آمده است که با این حال جو بایدن از روز گذشته روند انتقال قدرت را تسریع کرده است و شماری از اعضای دولت آینده خود را منصوب کرد.

رون کلاین که پیش از این هم در دورانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور بود با وی همکاری کرده بود به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید منصوب شد. بایدن به شدت به کلاین اعتماد دارد و از وی برای رساندن پیام در مورد سیاست آینده خود استفاده کرده است. کلاین در زمان باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۴ مسئول مدیریت همه گیری ابولا بود.

بایدن پس از آنکه دوشنبه برای مدیریت بحران کرونا اتاق بحران تشکیل داد نشان داد که اولویت وی مقابله با ویروس کرونا است.

جو بایدن اعلام کرد تجربه و تنوع تخصص رون کلاین و ظرفیت وی برای همکاری با افرادی از همه جناح‌های سیاسی همان چیزیست که من برای رئیس کارکنان کاخ سفید به آن نیاز دارم. به ویژه آنکه هم اکنون ما با بحران رو به رو هستیم و باید بار دیگر کشورمان را متحد کنیم.

اما وزارت امور خارجه آمریکا که به طور معمول همه پیام‌های تبریک به رئیس جمهور جدید را دریافت می‌کند از انتقال این پیام‌ها به تیم بایدن خودداری کرده است. بنابر اعلام بسیاری از رسانه‌های آمریکا، ده‌ها پیام توسط تیم مایک پمپئو وزیر امور خارجه مسدود شده است. پمپئو سه شنبه گفته بود انتقال قدرتی آرام به سوی دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ در جریان است.

دولت ترامپ تامین مالی و همکاری پیش بینی شده برای دولت انتقالی را هم متوقف کرده است. تیم انتخاباتی ترامپ در میشیگان هم شکایت دیگری را مطرح کرده است و برای ایجاد تغییر در نتیجه انتخابات تلاش می‌کند.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
کد خبر: 6346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha